وزیر ارتباطات:

دولت خود را مخاطب بایدهای رهبری انقلاب می داند/ کارشکنان به نبایدهای رهبری توجه کنند/ امنیت در کشور ما مدیون حضور مردم است

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۰:۳۳:۴۲
کد خبر: ۶۰۵۸۷۲
دولت خود را مخاطب بایدهای رهبری انقلاب می داند/ کارشکنان به نبایدهای رهبری توجه کنند/ امنیت در کشور ما مدیون حضور مردم است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر به اینکه دولت خود را مخاطب باید های مقام معظم رهبری می داند، افزود : کسانی هم که به دلایلی به دنبال کارشکنی و تخریب هستند خود را مخاطب نباید های ایشان بدانند و از دولت حمایت کنند چرا که حمایت از دولت ، حمایت از مردم است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد جواد آذری جهرمی» در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه ما در کشور مردم سالاری زندگی می کنیم، گفت: فرهنگ و امنیت در کشور ما مدیون حضور مردم است و بدون حضور آنان این فرهنگ و امنیت وجود ندارد.

او تاکید کرد: اگر بین مردم نارضایتی وجود داشته باشد مشکلات فرهنگی و امنیتی دهها برابر می شود و ما پشتوانه مردمی خود را از دست می دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی مردم در حال حاضر بیکاری است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه ICT  در دنیا 2 درصد است که این رقم در ایران 2 دهم درصد برآورد شده است و این رقم نشان می دهد ظرفیت رشد 10 برابر در این حوزه وجود دارد و در برنامه ششم توسعه هم یکی از محورهای ایجاد اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شده است.

او تصریح کرد: این حوزه ظرفیت ایجاد 100 هزار شغل در سال را دارد و 17 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات تحصیل می کنند و ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دراین حوزه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهاد امروز در کشور را جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: در این جهاد عقبه جبهه هم به جای کارشکنی به این جهاد کمک کنند تا جهاد اقتصادی به نحو احسن انجام شود.

او در ادامه سخنان خود به برنامه چهار سال آینده وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: در برنامه وزارت ارتباطات طوری برنامه ریزی شده است که در پایان این 4 سال 20 هزار شرکت نوپا، هزار شرکت متوسط، 100 شرکت بزرگ و 5 شرکت بین المللی به صورت فعال در حوزه فناوری اطلاعات حضورداشته باشند.

آذری جهرمی با  تاکید بر به اینکه دولت خود را مخاطب باید های مقام معظم رهبری می داند، افزود: کسانی هم که به دلایلی به دنبال کارشکنی و تخریب هستند خود را مخاطب نباید های ایشان بدانند و از دولت حمایت کنند چرا که حمایت از دولت، حمایت از مردم است.

او در بخش دیگر از سخنان خود درباره فعالیت دکتر واعظی در وزارت ارتباطات نیز گفت: به قول یکی از مسوولان کشوری جمله " اقداماتی که در چهار سال گذشته شده است که اگر این دستاوردها گرفته شود ما به  هزار سال قبل برمی گردیم " بهترین دفاع از کارنامه دکتر واعظی است.

آذری جهرمی، واعظی را فردی خستگی ناپذیر، منصف و دلسوز مردم عنوان کرد و اظهار کرد: 4 سال در کنار دکتر واعظی کار کردن مانند 4 سال کلاس درس دانشگاه برای من بود و درس های بسیاری در کنار دکتر واعظی آموختم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز