رئیس سازمان انرژی اتمی:

هیچ تعهدی فراتر از برجام را نمی‌پذیریم

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۳:۲۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۰۳۰
هیچ تعهدی فراتر از برجام را نمی‌پذیریم
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بارها مسئولان کشوری اعلام کرده اند که ایران هیچ تعهدی فراتر از چیزی که در قرارداد پادمان، برجام و پروتکل الحاقی وجود دارد را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: رفع مسائل با عقلانیت برجام را پا برجا نگه خواهد داشت و تداوم آشفتگی سیاسی آمریکا، بدون شک دنیا را با آشفتگی مواجه خواهد کرد.

وی در خصوص موضوعات مطرح شده درباره ریخته شدن سیمان در راکتور، گفت: این موضوع مطرح شده که در مخزن اصلی راکتور و قسمت بالایی آن سیمان ریخته شده است، اما این موضوع صحت ندارد و در نقطه ای که ادعا شده نیست.

وی بیان کرد: در یک سری از لوله هایی که خارج کرده بودیم به سبب اینکه به درد نمی خورد، سیمان ریخته شده، اما مشابه آن لوله ها را داریم و در بخش اصلی راکتور سیمان نریخته ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با حضور خبرنگاران موافق و مخالف، خارجی و داخلی این مهم هفته آینده مورد رصد قرار خواهد گرفت و سوژه سازی و تخریب در این خصوص ارزش ندارد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: امید است ابتدای هفته آتی این مساله برای ملت مشخص شود و من نیز به عنوان فردی که توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته ام، می دانم که برجام کار بزرگی بوده و به نفع ملت ایران است.

صالحی اظهارکرد: قرارداد 8 و نیم میلیارد دلاری کره جنوبی با ایران در خصوص تامین اعتبارت پروژه ها بسته شده و قرادادهای دیگر با سایر کشورها در حال انجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دولت جدید امریکا درصدد ایجاد خدشه بر برجام است، ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجعی است که می تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

وی افزود: آنها در حال تحریک کردن آژانس هستند که در این خصوص آقای ظریف وزیر امور خارجه بلافاصله نامه نوشته و تذکرات لازم را به آن ها ابلاغ کردند.

صالحی تصریح کرد: ما آغاز کننده نقض برجام نخواهیم بود و در صورت نقض توسط طرف مقابل تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز