در پاکستان اتفاق افتاد؛

حمله خیابانی مسلحانه به سیاستمدار اپوزیسیون معروف

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۵:۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۰۸۱۶۵
حمله خیابانی مسلحانه به سیاستمدار اپوزیسیون معروف
پلیس پاکستان اعلام کرد، افراد مسلحی امروز شنبه در جریان حمله به یکی از سیاستمداران اپوزیسیون در کراچی یک پسر ۱۰ ساله و یک محافظ را کشته و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله زمانی رخ داد که یکی از قانونگذاران پاکستان از حزب "جنبش متحد قومی" پس از نماز عید قربان با مردم دیدار می‌کرد اما خودش در این حمله آسیبی ندید.

یک مقام ارشد پلیس کراچی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس به سمت خواجه اظهرالحسن آتش گشودند. یکی از محافظان او به همراه یک پسر بچه حدودا ۱۰ ساله کشته شده و چهار تن دیگر از جمله یکی دیگر از محافظان او حین تیراندازی‌ها زخمی شدند.

یک پلیس ارشد دیگر هم با تایید وقوع تیراندازی گفت یکی از مهاجمان هم حین تیراندازی کشته شد. به گفته او، مهاجمان یونیفرم‌های پلیس به تن داشتند و به همین دلیل توانستند از ایست‌های بازرسی بدون مانع عبور کنند.

فاروق ستار، رهبر جنبش متحد قومی با محکوم کردن این حمله از دولت‌های فدرالی و استانی و کوتاهی آنها در تامین تدابیر امنیتی کافی برای این سیاستمدار اپوزیسیون انتقاد کرد.

او گفت: من قویا حمله به خواجه اظهرالحسن را محکوم می‌کنم. خودم و همکارانم در این حزب مکررا با تهدیدات گروه‌های ممنوعه مواجه هستیم اما دولت‌های فدرال و استانی از تامین امنیت کافی کوتاهی می‌کنند.

کراچی دومین شهر بزرگ پاکستان با بیش از ۱۴ میلیون سکنه قطب صنعتی و تجاری است و درگیر ستیزه‌جویی سیاسی، فرقه‌ای و قومی است. در سال‌های اخیر نیروهای امنیتی عملیات استراتژیکی در این شهر آغاز کردند تا به خشونت‌ها پایان دهند اما باز گاه و بیگاه حملاتی رخ می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز