عضو کمیسیون عمران خبر داد؛

بررسی حادثه داراب در مجلس با حضور وزرای راه و آموزش و پرورش

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۷:۵۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۳۷۹
بررسی حادثه داراب در مجلس با حضور وزرای راه و آموزش و پرورش
هاشمی تختی نژاد گفت:"واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان برای اولین بار در کشور رخ نداده است" افزود: متاسفانه ایمن نبودن خودرو، جاده و همچنین رانندگان بی احتیاط از این دست حوادث بسیار آفریده است.

حسین هاشمی تختی نژاد در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب استان فارس، گفت: وقوع این حادثه قلب مردم را آزرده کرد و از این رو برای جلوگیری از تکرار مجدد آن بررسی ها با حضور مسوولان مربوطه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان برای اولین بار در کشور رخ نداده است" افزود: متاسفانه ایمن نبودن خودرو، جاده و همچنین رانندگان بی احتیاط از این دست حوادث بسیار آفریده است.

او با تاکید بر اینکه از دست دادن دانش آموزان نخبه کشور در چنین حوادثی بسیار برای کشور سنگین است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به ویژه سازمان راهداری و همچنین وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی چرایی وقوع این حادثه دلخراش باشند.

هاشمی  با بیان اینکه "حادثه مذکور باید از دو زاویه مورد رسیدگی واقع شود" گفت: رسیدگی به مصدومان حادثه نخستین گام بوده که در حال انجام است و گام بعدی تعیین مقصران حادثه و در نظر گرفتن اشد مجازات برای آن ها است.

او  ادامه داد: متولیان اردوی دانش آموزان هرمزگانی باید پاسخگوی چرایی ارایه مجوز برای حرکت اتوبوس در شب باشند زیرا طبق بخش نامه و آیین نامه اردویی هیچ مسافرت دانش آموزی در شب نباید انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه "سازمان راهداری نیز دیگر ارگانی است که باید در خصوص این حادثه پاسخگو باشد،" گفت: ضعف نظارت بر وضعیت رانندگان ، حادثه آفرین شده است از این رو بدون هیچ چشم پوشی به موضوع رسیدگی می شود.

هاشمی در خاتمه گفت: با دعوت از وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش علت بروز این حادثه بررسی شده و گزارش آن به صحن مجلس تقدیم می شود تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز