سردار سلامی:

جهان اسلام دیگر میدان تاخت تاز استعمارگران غربی نمی شود

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۲۰:۵۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۸۸۱۸
جهان اسلام دیگر میدان تاخت تاز استعمارگران غربی نمی شود
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جهان اسلام دیگر میدان تاخت و تاز استعارگران غربی بویژه آمریکا و انگلیس نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار حسین سلامی یکشنبه شب در یکصد و دومین آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری در شهر دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود: غربی ها باید از تاریخ درس عبرت بگیرند زیرا این تاریخ دیگر برای آنها تکرار نمی شود.

وی بیان کرد: امروز جهان اسلام و بویژه ایران در حال پیشرفت و تکامل است ومسلمانان جهان نیز در حال بازیابی هویت دینی و اصیل خود هستند.

سلامی ادامه داد: امروز هیچ تهدیدی نمی تواند برای تغییر مسیر حرکت جهان اسلام تاثیرگذار واقع شود چرا که انقلاب اسلامی ایران سازه های مستحکمی در سطح جهان اسلام بنا کرده است.

وی گفت: نمود عینی سازه های مستحکم برپاشده توسط انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام حزب الله لبنان، انصارالله لبنان، ارتش های مردمی عراق و سوریه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درس بزرگ ایران اسلامی به ملت های مسلمان باعث شد تا امروز در اقصی نقاط جهان اسلام پرچم ایستادگی در برابر استعمارگران برافراشته شود.

وی گفت: امروز ایران اسلامی تنها سرزمینی است که به واسطه منع شدن قدم گذاشتن در آن توسط آمریکا و انگلیس به یک سرزمین طیبه و طاهر تبدیل شده است.

سلامی عنوان کرد: ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه خود از چالش کوچک تحریم نیز عبور می کند زیرا این یک سیاست کهنه و شکست خورده که بسیار شبیه به آب در هاونگ کوبیدن طرف آمریکایی است.

وی تاکید کرد: آنها هیچ راهی جز شناخت، پذیریش و تعامل با ایران ندارند زیرا جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل و بزرگ است که نیازهای خود را براساس تعامل با دیگران تنظیم نکرده است.

سلامی گفت: نیازهای امروز ایران بر پایه ظرفیت های بی پایان درونی آن شکل گرفته است و جوانان این مرز و بوم روز به روز در مسیر افزودن به علم خود و استفاده از این ظرفیت های بی پایان گام بر می دارند.

وی افزود: ایران اسلامی خود به تنهایی یک جهان است که باید به رسمیت شناخته شود ایران همان کشوری است که غربی ها در مسیر منزوی کردن آن راه به جایی نبرده و شکست را پذیرا شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با تحریم ملت ایران را تسلیم خود کنند ولی همگان دیدند که ایران طی این سال ها همواره در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفت.

وی افزود: انگلیسی ها که در مقطعی از تاریخ به دلیل گستردگی سرزمین های تحت سیطره آنها خورشید در سرزمین آنها غروب نمی کرد امروز به جزیره ای تبدیل شده که هیچ تاثیری در سطح بین المللی بر کشورها ندارد.

سلامی یادآور شد: انگلیسی در سال 1910 به تنهایی عامل قتل بیش از 10 میلیون ایرانی شدند که این میزان تلفات از تلفات جنگ جهانی اول نیز فراتر است ولی با این حال آنها همواره سعی در سانسور کردن این رویداد دارند.

وی ادامه داد: این قتل ها در اثر تحریم های سنگین، وقوع بیماری ناشی از وبا و اجازه ندادن به کشورها برای صادرات دانه های غلات به ایران صورت گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری اظهارداشت: حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه صحنه ننگ آلود تهاجم استعمارگران را فراموش نکرده و بزرگداشت باشکوه چنین آئینی برای سردار بزرگی همچون شهید رئیسعلی دلواری خود گواهی بر این موضوع است.

سلامی گفت: حضور با شکوه مردم استان بوشهر در این همایش بزرگداشت خود نشان دهنده این است که این ملت هرگز دلاورمردان بزرگ میهن اسلامی در برابر استعمارگران را فراموش نمی کنند.

وی یادآور شد: شهیدانی چون شهید رئیسعلی دلواری مظهر جاودانگی یک ملت هستند و این شهید برای ایران و بویژه خطیه دلاورخیر دلوار استان بوشهر یک افتخار بزرگ و ارزشمند محسوب می شود.

سلامی گفت: این شهید با نگاه و جهت گیری از عالمان بزرگ دینی همچون آیت الله علامه بلادی و مجتهد اهرمی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس نقشی ماندگار و بی بدیل ایفا کرد.

رئیسعلی دلواری در سال 1261 خورشیدی برابر با 1882 میلادی (1299 قمری) در روستای دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد.

باشروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که 24 سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد.

 

نظر شما