با حضور معاون اول رییس جمهوری انجام شد؛

بهره‌برداری از پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۳۵:۵۷
کد خبر: ۶۰۹۶۱۳
بهره‌برداری از پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران
فاز اول پروژه ارتقاء کیفیت آب جنوب تهران (طرح قمر بنی هاشم ع) با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) همزمان با دهه ولایت، با همراهی سرپرست وزارت نیرو و استاندار تهران، طرح ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران را مورد بهره برداری قرار داد.

این پروژه بخشی از طرح رینگ آبرسانی پیرامونی شهر تهران است که مطالعات آن در سال 90 انجام شده و شامل دو قسمت شرقی و غربی است که قسمت شرقی با اجرای 6 کیلومتر خط انتقال و 2 مخزن ذخیره، آب سد ماملو (تصفیه خانه هفتم) را برای ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب شرق تهران در مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک های مسعودیه، عسکریه، مسگرآباد، سلیمانیه و ... منتقل می کند.

قسمت غربی نیز بخشی از آب سطحی را از تصفیه خانه دوم واقع در منطقه کن (غرب تهران) با انتقال آب از طریق خط لوله ای به طول 20 کیلومتر و عبور از معابر اصلی و آزاد راه تهران ــ کرج ، جاده مخصوص و بزرگراه فتح و انتقال و دریافت آب از دو مخزن در منطقه تهرانسر به یافت آباد و جنوب غرب تهران منتقل می کند.

هدف از اجرای پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران انتقال آب سطحی تصفیه شده و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب ساکنان جنوب شهر تهران با جمعیتی بیش از 3.5 میلیون نفر است.

در این پروژه 26 کیلومتر خط انتقال در اقطار 2000، 1600، 1400 و 1200 میلیمتر و دو مخزن ذخیره و متعادل کننده به ظرفیت 75 هزار متر مکعب استفاده شده است.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر افتتاح پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران، 27 پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از 3000 میلیارد ریال در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ، ایستگاه های تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب نیز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز