به دنبال افزایش خشونت‌ها اعلام شد؛

هشدار درباره وضع وخیم مسلمانان میانمار

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۱:۳۴:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۹۹۱
هشدار درباره وضع وخیم مسلمانان میانمار
سازمان بین المللی مهاجرت در خصوص وضع وخیم انسانی مسلمانان در ایالت راخین میانمار هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «لئونارد دویل» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل گفت: بسیاری از این افراد در وضع بسیار بدی در پناهگاه های موقت و بدون دسترسی به غذا زندگی می کنند. برخی دیگر در فضای باز و بدون سرپناه هستند. گروهی نیز در مناطق نظامی به سر می برند که نهادهای بشردوست به آنها دسترسی ندارند. درخواست ما این است که به این گروه ها دسترسی پیدا کنیم تا در کنار سایر گروه های امدادرسان بتوانیم خدماتی را که برای حفظ جان آنان لازم است برایشان فراهم کنیم. این خدمات شامل آب پاک، بهداشت، پناهگاه، مواد غذایی، خدمات بهداشتی، آموزش و حمایت های روانی برای این اقشار آسیب پذیر است.  بسیاری از آنها دچار شوک های روحی، خشونت جنسی و همچنین جراحت های جسمی شده اند.

این اظهارات در حالی بیان شد که افشاگری تازه سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد برخی آوارگان میانماری هنگام فرار به بنگلادش سوزانده می شدند، هدف گلوله قرار گرفته می گرفتند یا با وسایل برنده زخم هایی روی بدن آنها ایجاد می شد و جان خود را از دست می دادند. 
 
موج تازه سرکوب و خشونت علیه اقلیت مسلمان میانمار واکنش سازمان ملل را نیز در پی داشته و آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان ملل متحد خواستار پایان این شرایط بسیار سخت شده است.
 
گوترش گفت: مقامات میانمار باید اقدام قاطعی برای پایان دادن به این دور باطل خشونت انجام دهند و برای همه کسانی که نیاز دارند، امنیت و کمک فراهم کنند. به آنها توصیه اکید می کنم شرایطی فراهم کنند که کمک های انسانی بدون هیچ مانعی برای اجرای عملیات نجات جان انسانها در اختیار گروه های مربوطه قرار گیرد.
 
گوترش هشدار داد شرایط سردرگم میانمار این قابلیت را دارد که کل منطقه را دچار بی ثباتی کند.
نظر شما