عربستان تماس تلفنی با قطر را تعلیق کرد

۱۳۹۶/۰۶/۱۸ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۷۲۵
عربستان تماس تلفنی با قطر را تعلیق کرد
دقایقی پس از انتشار خبر گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر با ولی‌عهد عربستان، رسانه‌های سعودی اخبار منتشرشده از سوی خبرگزاری قطر را تکذیب و اعلام کردند، به علت درج تحریف‌آمیز محتوای این مکالمه در رسانه‌های قطری، تمام تماس‌ها با دوحه تعلیق می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، جمعه‌شب دقایقی پس از تماس تلفنی «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر با «سلمان بن‌عبدالعزیز» ولیعهد عربستان سعودی، انتشار روایت‌های مختلف از محتوای این گفت‌وگو، جنجالی تازه میان دوحه و ریاض ایجاد کرد و هرگونه امید برای حل و فصل بحران میان قطر و چهار کشور تحریم‌کننده را از بین برد.

جمعه‌شب خبرگزاری رسمی قطر( قنا) گزارش داد، تمیم بن‌حمد طی تماسی تلفنی با بن‌سلمان، از تمایلش برای رایزنی درباره درخواست‌های چهار کشور( عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر) سخن گفته است و شاهزاده بن‌سلمان نیز با این درخواست موافق کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر، امیر قطر نیز با درخواست ولیعهد سعودی درباره تعیین نمایندگانی برای آغاز این گفت‎وگو موافقت کرده است.

چنین گزارشی با خشم گسترده عربستان سعودی مواجه شد و اعلام کرد که به علت درج تحریف‌آمیز محتوای این مکالمه در رسانه‌های قطری، تمام تماس‌ها با دوحه تعلیق می‌شود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز با اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ولیعهد سعودی، گزارش داد که جزئیات این گفت‌وگو پس از تفاهم طرف عربستانی با امارات، بحرین و مصر اعلام خواهد شد.

یک منبع در وزارت خارجه عربستان سعودی در این‌باره متذکر شد: «از آنجا که تلاش قطر برای تحریف محتوای این گفتگو نشان از جدی نبودن این کشور برای حل بحران دارد، تمام گفت‌وگوها میان ریاض و 3 کشور عربی دیگر و دوحه معلق خواهد شد تا زمانی که قطر رسما و در بیانیه‌ای علنی از موضع خود سخن بگوید.»

این منبع افزود، این گفت‌وگوی تلفنی به درخواست قطر و همچنین درخواست آن برای گفت‌وگو با چهار کشور عربی درباره فهرست شروط، انجام شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، آنچه خبرگزاری رسمی قطر منتشر کرده است، به‌هیچ وجه با واقعیت ارتباطی ندارد و گزارش خبرگزاری قطر ادامه سیاست قطر برای تحریف حقایق است.

این در حالی است که خبرگزاری قطر گزارش داد که تماس تلفنی شیخ تمیم با بن‌سلمان به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ در تماس تلفنی روز پنجشنبه، از امیر قطر خواسته است که برای حل بحران کنونی در شورای همکاری خلیج‌فارس، بر مقابله با ایران متمرکز شود به‌عبارتی دیگر در اردوگاه عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین برای رویارویی با ایران قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز