ظریف در گفت و گو با برنا:

وظیفه ما تسهیل امور اقتصادی است/ دولت جدید آمریکا نتوانست برجام را زیرپا بگذارد

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۰:۴۵:۵۵
کد خبر: ۶۱۱۰۲۷
وظیفه ما تسهیل امور اقتصادی است/ دولت جدید آمریکا نتوانست برجام را زیرپا بگذارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در 9 ماه گذشته که دولت جدید ایالات متحده سرکار آمده، علیرغم شعارهایشان تاکنون نتوانستند برجام را زیرپا بگذارند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با برنا درباره کارهایی که قرار است در معاونت اقتصادی این وزارتخانه انجام شود، گفت: وظیفه ما تصدی نیست. ما در برجام موانع را رفع کردیم و هنوز هم موظفیم و تلاش می کنیم برجام منافع خود را از دست ندهد. در حوزه اقتصادی هم وظیفه ما تسهیل است. در دوره قبل تلاش کردیم با برداشتن موانع راه را تسهیل کنیم و با ایجاد یک چهره مناسب از جمهوری اسلامی ایران، کار کردن با کشورمان به قول آنها برایشان هزینه حیثیتی نداشته باشد. خوشحالیم که تا حد قابل توجهی این اتفاق افتاده است.

او افزود: در 9 ماه گذشته که دولت جدید ایالات متحده سرکار آمده، علیرغم شعارهایشان تاکنون نتوانستند برجام را زیرپا بگذارند. این یک واقعیت بوده و این تغییر چهره هم نتیجه یک تلاش است که قسمت عمده آن را مردم با حضورشان در صحنه و انتخابات انجام داده اند و مقام معظم رهبری هم هدایت های مدبرانه داشتند. در حوزه دیپلماسی اقتصادی هم قرار نیست روابط اقتصادی کشور را متحول کنیم، ما قرار است روابط را تسهیل کنیم تا از شرایط اقتصادی بین المللی استفاده کنیم اما نیازمند یکسری پیش نیاز هستیم.

ظریف تصریح کرد: ما ظرفیت های عظیمی داریم، هفته گذشته به پارک فناوری پردیس رفتم البته از فعالیت آنها بی اطلاع نبودم زیرا در سفرها از شرکت های دانش بنیان همراه خود می بردم. ظرفیت ما عظیم و افتخار آفرین است باید این قبیل ظرفیت ها را در داخل داشته باشیم تا زمینه رقابت آنها را در خارج فراهم کنیم. ما همه تلاش خود را می کنیم. در ابتدا باید ساختار را تثبیت کردیم تا اینکه اجرایی شود و تغییری انقلابی در ساختار وزارت امور خارجه ایجاد خواهد شد که در تمام طول عمر ساختار وزارت امور خارجه، این تغییر بی سابقه است. نوع تعامل در سیستم عمودی وزارتخانه را همزمان افقی خواهیم کرد و ظرف یکی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد که چند ماهی زمان می‌برد اما وقتی آغاز شد یک سیستم قوی خواهد بود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز