از سوی مجلس نمایندگان آمریکا؛

فروش هواپیما به ایران ممنوع شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۱۰:۴۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۶۷۹
فروش هواپیما به ایران ممنوع شد
مجلس نمایندگان آمریکا می‌کوشد مانع از فروش هواپیما‌های بوئینگ به ایران شود.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری برنا، به نقل از وبسایت «هیل»؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با اِعمال اصلاحاتی در برخی قوانین کوشید فروش هواپیما را به ایران ممنوع کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که برخی دموکرات‌ها درباره تأثیر مخرب این تغییرات بر توافق هسته‌ای ایران هشدار دادند.

«پیتر روسکام،» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از ایالت ایلینوی با اصلاح دو بخش از یک بسته مالی مرتبط با هزینه‌های دولت در سال 2018، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تسهیل در انتقال مبالغ مرتبط با فروش هواپیما به ایران را ممنوع کرد. همچنین بر مبنای این اصلاحات، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی نمی‌تواند مجوزهای لازم را برای فروش هواپیما به ایران تأیید کند.

به ادعای روسکام، آمریکا باید به دلیل استفاده از هواپیما‌های غیرنظامی برای انتقال سلاح و نیرو به سوریه به منظور حمایت از دولت بشار اسد، از فروش آن‌ها به ایران جلوگیری کند.

اما «ارل بلومنار»، عضو دموکرات مجلس از ایالت اورگن هشدار داد ممنوعیت فروش این هواپیما‌ها تنها شرکت‌های آمریکایی را بدون دنبال کردن هدفی مشخص تنبیه می‌کند و توافق هسته‌ای با ایران را به مخاطره می‌اندازد. وی در این خصوص و در جلسه مباحثه مجلس نمایندگان گفت: "فکر می‌کنم تداوم حفظ تعهداتمان بر مبنای اصول توافق هسته‌ای ایران بسیار پراهمیت است. این توافق همچنان پابرجاست و یکی از نقاط مثبت اندک در منطقه محسوب می‌شود."

هر دو اصلاحیه پیشنهادی روسکام از سوی مجلس به تصویب رسید. پیشنهادهای مشابه روسکام نیز سال گذشته در مجلس نمایندگان تصویب شد اما به قانون تبدیل نشد. مجلس نمایندگان نوامبر سال گذشته نیز قانون مجزایی را برای منع فروش هواپیما به ایران تصویب کرد؛ اما این طرح هرگز در سنا به رأی گذاشته نشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز