از سوی ۱۲۰کشور انجام شد؛

افزایش فشار بر ترزا می برای امضای معاهده منع تسلیحات هسته‌ای

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۱۰:۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۳۷۰۴
افزایش فشار بر ترزا می برای امضای معاهده منع تسلیحات هسته‌ای
فشارها از سوی برخی گروه‌ها و منتقدان انگلیسی بر نخست‌وزیر این کشور برای امضای معاهده‌ای که بر نابودی تسلیحات هسته‌ای تاکید می‌کند افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بیش از 120 کشور از معاهده بین‌المللی منع تسلیحات هسته‌ای در نشستی که در ماه جولای برگزار شد، استقبال کردند که در آن تاکید می‌شود ممنوعیت کامل تسلیحات هسته‌ای تنها راه پیشگیری از وقوع پیامدهای فاجعه بار بشری در اثر استفاده از تسلیحات هسته‌ای است.

انگلیس و دیگر قدرت‌های هسته‌ای با این معاهده مخالفت کردند اما منتقدان از ترزا می خواسته‌اند تا این معاهده را در این هفته که برای به امضا رسیدن در مجمع عمومی سازمان مطرح می‌شود، امضا کند.

این در حالی است که تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی پس از انجام آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ افزایش داشته است.

فعالان مبارزه با تسلیحات هسته‌ای از ترزا می خواسته‌اند تا رهبری خلع تسلیحات هسته‌ای را برعهده بگیرد.

هم‌اکنون انگلیس و قدرت‌های هسته‌ای دیگر از معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) استقبال می‌کنند. معاهده‌ای که از اشاعه این تسلیحات جلوگیری می‌کند اما این معاهده تا کنون اثرگذاری لازم را نداشته است.

کارولین لوکاس، رهبر حزب سبز انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور در تلاش‌های خود برای عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای شکست خورده است و ترزا می باید معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای که اعضای آن موافقت می‌کنند، که از توسعه، خرید، در اختیار داشتن یا آزمایش تسلیحات هسته‌ای خودداری کنند، را امضا کند.

وی گفت: مخالفت انگلیس با این معاهده آن هم زمانی که اکثریت کشورها با آن موافقت کرده‌اند، خجالت‌آور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز