رفتار «زننده» و «نانجیبانه» دونالد ترامپ

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۱۵:۰۱:۵۹
کد خبر: ۶۱۴۴۲۱
رفتار «زننده» و «نانجیبانه» دونالد ترامپ
روز چهارشنبه ترامپ موافقت خود با رهبران دموکرات درباره افزایش سقف بدهی ‎ها نشان دهد،تصمیمی که به تزلزل در جبهه جمهوریخواهان منجر شد.این رفتار از سوی جمهوری خواهان «شوکه کننده» «زننده» و «نانجیبانه» قلمداد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ جیسون لی میر، تحلیلگر سیاسی نشریه نیوزویک در مطلبی نوشت:

«در پی شکست ریاست جمهور در لغو و جایگزینی طرح درمانی اوباما که در کنگره جمهوریخواه ایجاد شد، برخی از اعضای حزب از واکنش های ترامپ در برابر تظاهرات خشونت بار ملی گراهای نژادپرست در ماه گذشته در شارلوتسویل ویرجینیا انتقاد کردند. ترامپ همچنان اما به درگیری با جمهوریخواهان ادامه می دهد.

روز چهارشنبه او موافقت خود با رهبران دموکرات درباره افزایش سقف بدهی ‎ها نشان دهد، تصمیمی که به تزلزل در جبهه جمهوریخواهان منجر شد. این رفتار از سوی جمهوری خواهان «شوکه کننده» «زننده» و «نانجیبانه» قلمداد شد. برخی از جمله سناتور بن ساس از نبراسکا این عمل را معامله آشکار با متحدان جدید قلمداد کرده و از این حرکت انتقاد کردند.

برخی از جمله میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا احساسات واقعی خود را با لحن صدا و زبان بدن خود نشان دادند اگرچه سعی داشتند این احساسات را در کلمات خود مخفی نگه دارند. اما ترامپ هیچ نشانه ای از دادن امتیاز و کوتاه آمدن در برابر حزب خود نشان نداده است. او روز جمعه توییت کرد که قانون گذاران جمهوریخواه باید خودشان را به خاطر همراهی او با دموکرات ها سرزنش کنند.

مدت هاست که این رازی سرگشاده است که جمهوریخواهان ترجیح می دهند که به جای فردی مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری همچون مایک پنس داشته باشند. رویایی که می تواند پس از برکنار کردن رئیس جمهور رنگ حقیقت به خود بگیرد. گزارش ها درباره اینکه جمهوری خواهان پنس را به ترامپ ترجیح می دهند درحالی روز به روز قوت می گیرد که ترامپ روز به روز کمتر از قبل می تواند روی جمهوری خواهان حساب باز کند. این درحالی است که بیل کلینتون وقتی که با اتهام مواجه شد توانست به لطف آرای اعضای دموکرات سنا حکم گناهکار بودن خود را لغو کند.»

منبع:دیپلماسی ایرانی


 

نظر شما