با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

افتتاح ۱۳۰ مدرسه برکت در سراسر کشور

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۹:۴۷:۵۰
کد خبر: ۶۱۷۷۲۵
افتتاح ۱۳۰ مدرسه برکت در سراسر کشور
130 مدرسه برکت صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد: مراسم ویژه‌ افتتاح هم‌زمان ۱۳۰ مدرسه‌ جدید برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور در روز سه‌شنبه ۴ مهر با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولین کشوری در تهران برگزار می‌شود و در استان‌ها برای افتتاح مدارس، نمایندگان ولی‌فقیه، استانداران، فرمانداران، مدیران کل آموزش و پروش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، و دیگر مسئولان استان حضور دارند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس ویژگی‌ عدالت‌محوری اقتصاد مقاومتی و توزیع متناسب و عادلانه‌ی‌ امکانات در مناطق محروم تمامی استان‌ها، به ارائه خدمات زیربنایی و عمرانی به محرومان از طریق بنیاد برکت اهتمام ویژه‌ای دارد.

مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور است. بنیاد برکت از سال ۸۶ تاکنون در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برای ساخت مدرسه و توسعه‌ی فضاهای آموزشی در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تلاش می‌کند.

روابط عمومی بنیاد برکت تاکید کرد: ساخت مدارس برکت بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها و با اولویت مناطق محروم‌تر و نیازمندتر انجام می‌گیرد. بنیاد برکت برای تأمین و توسعه‌ فضای مناسب، ایمن و استاندارد تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و تاکنون قرارداد ساخت ۱۳۵۷ مدرسه با ۸۰۰۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش‌آموز را با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور منعقد کرده است.

این بنیاد در آغازین روزهای‌ سال تحصیلی جدید، تعداد ۱۳۰ مدرسه‌ برکت با بیش از ۷۰۰ کلاس درس را در سراسر کشور آماده‌ی‌ بهره‌برداری نموده است تا به عنوان هدیه‌مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به دانش‌آموزان عزیز مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار ‌گیرد.

با افتتاح این مدارس، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ی برکت به ۹۳۰ مدرسه می‌رسد و تا یک ماه آینده، شاهد افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت خواهیم بود.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ زیرساخت‌ها و امور زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌سازی، ساخت مراکز فرهنگی مذهبی، مسکن محرومین، بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، ارایه‌ خدمات سلامت الکترونیک، خدمات بیمه، مالی و حمایتی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور تاکنون اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز