سخنگوی کمیسیون اجتماعی:

اصلاح قانون، تنها راهکار جلوگیری از ازدواج کودکان نیست/ تغییر سن ازدواج ابعاد فرهنگی دارد

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۵:۵۲:۵۵
کد خبر: ۶۱۹۲۹۲
اصلاح قانون، تنها راهکار جلوگیری از ازدواج کودکان نیست/ تغییر سن ازدواج ابعاد فرهنگی دارد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: متاسفانه ازدواج زودهنگام مشکلات زیادی را برای کودکان به وجود می آورد که عمده آن محروم بودن از تحصیل و طلاق در سنین پایین است.

زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا پیرامون طرح اصلاح سن ازدواج دختران گفت: این طرح در فراکسیون زنان در حال بررسی و پیگیری است.

او ادامه داد: در طرح مذکور به دنبال جلوگیری از ازدواج کودکان زیر 13 سال هستیم تا دختران بتوانند درک درستی از مقوله ازدواج داشته باشند و تبعات و آسیب های بعد از آن کاهش یابد. البته افزایش و تغییر سن ازدواج موضوعی بوده که ابعاد فرهنگی، فقهی و اجتماعی گسترده ای داشته و در حقیقت نیازمند اجماع علما است.

نماینده مردم تبریز با اشاره براینکه "طلاق پیامد ازدواج های زودهنگام است" تصریح کرد: فقر اقتصادی، فرهنگی و وجود برخی رسومات در برخی مناطق در بروز چنین ازدواج هایی تاثیرگذار است. متاسفانه ازدواج زودهنگام مشکلات زیادی را برای کودکان به وجود می آورد که عمده آن محروم بودن از تحصیل و طلاق در سنین پایین است.

ساعی با تاکید بر اینکه "اصلاح قانون تنها راهکار جلوگیری از ازدواج کودکان نیست" تصریح کرد: در کنار اصلاح قانون باید فرهنگ سازی مناسبی انجام شود. در مناطقی که میزان چنین ازدواج هایی بیشتر است باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه های جمعی انجام شود تا آگاهی مردم نسبت به تبعات چنین ازدواج هایی افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی متذکر شد:  با توجه به اینکه آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته بنابراین تعداد این ازدواج ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

زهرا ساعی در خاتمه گفت: باید مبلغ های فرهنگی و دینی به مناطق محروم برای جلوگیری از ازدواج کودکان به صورت جدی اعزام شوند تا شاهد کاهش چنین ازدواج هایی باشیم.

نظر شما