رایزنی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با وزیر خارجه بروندی

۱۳۹۶/۰۷/۱۴ - ۱۸:۰۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۱۲۷۳
رایزنی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با وزیر خارجه بروندی
مهدی آقاجعفری مدیرکل آفریقای وزارت خارجه در دومین مرحله سفر به شرق آفریقا وارد بوجومبورا پایتخت بروندی شد و با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این دیدار که با حضور سید مرتضی مرتضوی سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی ایران در بروندی و "عمر نزیمبر " سفیر بروندی در تهران انجام شد، وزیر خارجه بروندی با برادرانه توصیف کردن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، از تشکیل کمیته مشترک سیاسی و اقتصادی میان دو کشور استقبال کرد و بر اهمیت نقش این کمیته در گسترش روابط و همکاری های فیمابین دو کشور به خصوص در زمینه های علمی، فناوری، بهداشتی و اقتصادی تاکید کرد.

نیامیتوه همچنین با اعلام آمادگی بروندی برای همکاری های بانکی با بانک های ایرانی از شرکت های ایرانی  برای حضور فعال در بروندی دعوت کرد.

در این دیدار همچنین ضمن بررسی همکاری های دو کشور در مجامع و محافل منطقه ای و بین المللی، روند تحولات خلیج فارس و خاورمیانه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و مدیرکل آفریقای وزارت خارجه گزارشی از آخرین وضعیت در سوریه، عراق، منطقه خلیج فارس و نیز تحولات کردستان عراق را تشریح کرد.

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به بروندی ضمن امضای یادداشت تفاهم تشکیل کمیته سیاسی و اقتصادی میان دو کشور با تعداد دیگری از مقامات و مسئولین بروندی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

نظر شما