فاطمه هاشمی رفسنجانی:

آیت الله هاشمی نگران بیان نشدن واقعیت‌های جنگ بود/ همیشه ناراحت بود که نتوانستند به آن پیروزی که حقمان بود، برسیم

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۲۰۹۸
آیت الله هاشمی نگران بیان نشدن واقعیت‌های جنگ بود/ همیشه ناراحت بود که نتوانستند به آن پیروزی که حقمان بود، برسیم
فاطمه هاشمی گفت: دفاع مقدس مهم ترین اتفاق تاریخ ایران بوده است، به همین جهت همیشه نگران این مسأله بودند که واقعیت های جنگ گفته نشود.

به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا فاطمه هاشمی رفسنجانی در همایش آیت الله هاشمی رفسنجانی و  ٨سال دفاع مقدس با اشاره به اهمیت دفاع مقدس از دید آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برای من سخت است که در نبود پدرم برای پدرم حرف بزنم. ایشان همیشه تاکید داشتند؛ دفاع مقدس مهم ترین اتفاق تاریخ ایران بوده است، به همین جهت همیشه نگران این مسأله بودند که واقعیت های جنگ گفته نشود.

او ادامه داد: یک بار از وی  پرسیدم؛ آیا همه واقعیت های جنگ گفته شده، که ایشان جواب دادند: همه واقعیت های جنگ بنابر مصلحت گفته نشده است. ایشان همیشه می‌گفتند: «که من با جنگ مخالفم و یک بار پیش امام رفتم و گفتم اگر جنگ را تمام نکنیم معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد.» پدرم همیشه ناراحت بودند که نتوانستند به آن پیروزی که حقمان بود، برسیم.

فاطمه هاشمی در خصوص روحیات صلح طلبانه آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: پدرم روحیه ای داشتند که همیشه با جنگ مخالف بودند. برادران من با این که در سنی بودند که نمی‌توانستند در جبه های جنگ حاضر شوند اما با اصرار برای دفاع از کشور در جنگ حاضر شدند که مهدی شیمیایی شد و یاسر زخمی شد و پدرم از این موضوع خوشحال شد.

او در ادامه گفت: امروز وظیفه بزرگی به گردن ما است که باید به نسل آینده خودمان بگوییم در این ٨سال چه اتفاقاتی افتاد و چه کسانی چه نقش هایی داشتند. نباید اجازه بدهیم حوادث آن سال ها دوباره تکرار شود زیرا ما همچنان صدمات جنگ را پرداخت می کنیم.

فاطمه هاشمی در پایان با اشاره به وظیفه نسل گذشته خاطرنشان کرد: همه باید سعی کنیم که از تحریف ها دور باشیم و واقعیت ها را بگوییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز