کارشناس مسایل بین الملل:

ترکیه نگران اقدامات آمریکا در منطقه است/ خروج از برجام بعید است

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۵:۲۹:۱۴
کد خبر: ۶۲۲۹۱۰
ترکیه نگران اقدامات آمریکا در منطقه است/ خروج از برجام بعید است
کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به توقف صدور ویزا میان آنکار-واشنگتن گفت: صادر نکردن ویزا جزو سیاست های اجرایی دولت ترامپ است اما دادگاه های آمریکا می توانند علیه این تصمیم موضع بگیرند.

«صباح زنگنه» کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره مناقشه پیش آمده میان ترکیه و آمریکا گفت: مناقشه میان ترکیه و آمریکا می تواند یک موضوع گذرا باشد از طرفی آنکارا احساس می کند ایالات متحده در سوریه و عراق درصدد تقویت کردها و مسلح کردن آنها است و از سوی دیگر در مورد کردستان عراق، سیاست پر از ابهام دارد. پس از دخالت های آمریکا در منطقه، سران ترکیه متصور شده اند که از سوی ایالات متحده تهدید خواهند شد و این اقدامات برای ترکیه بسیار حساسیت آفرین است لذا تلاش می کند به آمریکا فشار بیاورد.

زنگنه درباره فرمان ترامپ پیرامون صادر نکردن ویزا برای برخی کشور های مسلمان گفت: صادر نکردن ویزا جزو سیاست های اجرایی دولت ترامپ است اما دادگاه های آمریکا می توانند علیه این تصمیم موضع بگیرند و آن را ملغی اعلام کنند.

او در پایان درباره تصمیم ترامپ مبنی بر ماندن یا خارج شدن از برجام گفت: به نظر می آید آقای ترامپ و اطرافیانش تلاش می کنند با جنگ روانی موضوع اصلی منطقه و جهان را «ایران هراسی» قرار دهند اما به لحاظ مستندات فنی و قانونی مدرکی برای خروج از برجام ندارند. ایالات متحده این بازی تبلیغاتی را ادامه خواهد داد البته با کمک لابی های اسراییل، عربستان و امارات تلاش می کند ایران را دچار محدودیت های اقتصادی دیگری کند. بنابراین خروج از برجام بعید است اما برجام به عنوان یک بازی و فشار بر ایران و افزایش ایران هراسی همچنان استفاده خواهد شد.

نظر شما