رییس‌ جمهوری در جلسه هیات دولت:

اگر همه طرف های مذاکره پای برجام نایستند حیثیت خود را خدشه‌دار کرده اند

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۴:۳۸:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۵۳۵
اگر همه طرف های مذاکره پای برجام  نایستند حیثیت خود را خدشه‌دار کرده اند
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر همه طرف های مذاکره پای این توافق بایستند به معنای این است که حیثیت خودشان را حفظ کردند و اگر کسی پای توافق نایستد در حقیقت حیثیت خودش را خدشه‌دار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه رجام یک آزمون بسیار بزرگ برای همه دولت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات و سایر دولت‌های جهان است، خاطرنشان کرد: تعهد و وفای به عهد، اساس اطمینان جهان به یک دولت است؛ ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، دقت کردیم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتی تعهد دادیم،  تا آخر پای آن ایستادگی کردیم و این افتخاری برای ماست.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اگر طرف دیگر مذاکره، بدخواه، رقیب یا دشمن ما از تعهد خارج شود، این برای ما شکست نیست بلکه شکست برای طرف مقابل است، گفت: ما در زمان و مقطع لازم را ه درست را انتخاب کردیم و  به خوبی وارد مذاکره شدیم و در مذاکره با همه توان و دقت پیش رفتیم و آنچه به دست آوردیم، بهترینِ ممکن بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر همه طرف های مذاکره پای این توافق بایستند به معنای این است که حیثیت خودشان را حفظ کردند و اگر کسی پای توافق نایستد در حقیقت حیثیت خودش را خدشه‌دار کرده است.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز نسبت به سیاست های آمریکا شاهد دو صفبندی داخلی و جهانی هستیم؛ ببینید در داخل آمریکا صاحبنظران، اندیشمندان و سیاست‌مدارها، نسبت به اقدامات اخیری که دولت آمریکا انجام می‌دهد چگونه موضع می‌گیرند و حرف می‌زنند.

رییس جمهوری با طرح این سوال که آیا اقدامات رییس جمهور جدید آمریکا به وحدت داخلی این کشور کمک می‌کند یا موجب تفرقه و شکاف بیشتر می شود؟ گفت: اتفاقاً با این اقدامات این شکاف بیشتر می‌شود، چراکه اگر روزی آمریکا بخواهد از برجام خارج شود، آن وقت برای مردم روشن‌تر می‌شود که آمریکا چه ضرر بزرگی کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در صف‌بندی جهانی نسبت به اقدامات آمریکا، تنها چند کشور و رژیم انگشت شمار هستند که از این اقدامات طرفداری می کنند، اظهار داشت: امروز مسیری که جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده. مورد حمایت جهان است و حتی در میان متحدین آمریکا در اروپا هم کسی نیست که از بر هم زدن توافق حمایت کند چراکه این توافق، توافقی دوجانبه نیست بلکه یک توافق جهانی است.

رییس جمهوری با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا با این استدلال که هر اقدامی رییس جمهور قبلی انجام داده با آن مخالفت می کند، دست به این اقدامات زده و این بی‌منطقی آشکار است، گفت: واقعاً برای دولت آمریکا شرم آور است که استدلالش این باشد که با هر کاری که دولت قانونی قبل انجام داده مخالفت کنند.

دکتر روحانی اظهار داشت: امروز ایران به عنوان کشوری که به تعهدات خودش پایبند است، مورد تحسین افکار عمومی و دولت‌های جهان است و آمریکا به عنوان کشوری که اعتبار، حیثیت و آبروی خودش را به حراج گذاشته مطرح است که البته عده زیادی در داخل آمریکا از مقامات لشکری و کشوری گذشته و فعلی‌شان و حتی مقاماتی که در دولت فعلی آمریکا هستند، با این سبک و سیاق دولت آمریکا مخالف  هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز