رئیس مجلس پیش از عزیمت به روسیه:

مسئولان هیچ‌گونه اضطرابی درباره اظهارات ترامپ ندارند/ تک روی آمریکا در برجام به ضررشان تمام می‌شود

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۷:۲۹:۴۵
کد خبر: ۶۲۳۸۸۰
مسئولان هیچ‌گونه اضطرابی درباره اظهارات ترامپ ندارند/ تک روی آمریکا در برجام به ضررشان تمام می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی تک روی آمریکا در برجام را به ضررشان دانست و گفت: مواضع آمریکا در صحنه بین‌الملل جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس امروز (پنج شنبه 20 مهرماه) پیش از عزیمت به روسیه به منظور شرکت در صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس و در فرودگاه مهرآباد در خصوص مواضع ایالات متحده آمریکا نسبت به برجام و اقدام متقابل ایران گفت: فکر نمی‌کنم در صحنه بین‌المللی خیلی مواضع آمریکا را جدی گرفته باشند لذا شاید رسانه‌های داخلی بیشتر به این موضوع بپردازند چون ناپختگی‌هایی در اظهارنظرها دیده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اطلاع دارم کشورهای اروپایی، روسیه و چین موضع‌شان در خصوص برجام همانند ایران است لذا چنین اقدامات آنی و رفتارهای نادقیق در این زمینه برای خودشان و کشورهای دیگر مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: مشاهده نکردم در اجلاسی که 1+5 با ایران در نیویورک در خصوص برجام داشت هیچ یک از اعضا غیر از آمریکا حمایتی از موضع ایالات متحده کرده باشد بلکه همه گاها با واژه‌های نسبتا تند آن را تقبیح کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه کشورها استدلالشان در مورد برجام این است که این تفاهم نامه بین‌المللی است، مستند به قطعنامه‌ای شده که شورای امنیت آن را تصویب کرده و به عبارتی برجام جزئی از قطعنامه شده و خارج از ید کشورها قرار گرفته است.

لاریجانی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: یکی از استدلال‌های تیلرسون این بود که وقتی این تفاهم نامه صورت می گرفت باید توجه می کردند که ممکن است با تغییر دولت‌ها این تفاهم نامه عوض شود لذا اگر قرار باشد در هر معاهده‌ای اینجور فکر کنند هیچ کشوری حاضر نیست با آمریکا معاهده ببندد؛ این تلقی خیلی کودکانه بوده و در صحنه بین‌المللی پذیرفته شدنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مواضع آمریکا خیلی اهمیتی ندارد، گفت: ما نیز در هیأت نظارت بر برجام بحث‌های طولانی در این خصوص داشته و در مجلس شورای اسلامی نیز قانونی در این خصوص تصویب شده که بر اساس آن مشخص است رفتار متقابل ایران در مورد مسائل هسته‌ای و موارد حاشیه‌ای که مکررا آن را بیان می‌کنند، چگونه باشد مخصوصا نسبت به نیروهای مسلح بنابراین راه و قانون مشخص است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: فکر نمی کنم ملت ایران هیچ گونه نگرانی در این خصوص داشته باشد زیرا  کشورهای دنیا متوجه موضع ایران شده و همراه کشورمان هستند.

لاریجانی ضمن تقدیر از مواضع دقیق و درست روسیه در اجلاس 1+5 گفت: سایر کشورهای اروپایی نیز همین موضع را داشته و بر حفظ برجام تأکید داشتند که نشان‌دهنده وفاق در صحنه بین‌المللی است اما یک کشور تک روی می‌کند که این تک روی به ضررشان تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برایمان روشن است ایران در این راستا ضرر نمی‌کند، افزود: در مسئله هسته‌ای و حوزه تحقیق و توسعه، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم بنابراین با سرعت بیشتری کار می‌کنیم چون وفاق بین‌المللی در موضع ایران وجود دارد و همکاری‌های اقتصادی هم می‌تواند ادامه یابد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به هیچ‌گونه اضطرابی در مسئولین ایران در این زمینه وجود ندارد زیرا روش‌های مختلفی برای مقابله در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: بنابراین با طمأنینه تصمیم می‌گیریم و دلیلی ندارد رفتار ناپخته‌شان را جدی بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز