وزیر امور خارجه اسبق آمریکا:

ترامپ آمریکا را حقیر جلوه می‌دهد

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۹:۵۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۴۷۳۰
ترامپ آمریکا را حقیر جلوه می‌دهد
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: تهدید دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران باعث تضعیف اعتبار تعهدات آمریکا می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی.ان.ان که روز چهارشنبه هفته گذشته ضبط و روز یکشنبه از این شبکه پخش شد، گفت: تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای خروج از توافق هسته ای با ایران خطرناک است و اقدامات ترامپ باعث تضعیف اعتبار تعهدات آمریکا در قبال دیگر ملت ها می شود.

کلینتون گفت: اصرار ترامپ برای عدم تایید توافق با ایران با وجود تاکید شواهد بر پایبندی ایران به تعهدات خود باعث تحقیر و احمق جلوه دادن آمریکا می شود و بازی کردن در زمین ایران است.

کلینتون گفت: ما روسای جمهوری مختلفی داشتیم ولی به نظر من این رئیس جمهوری خاص (ترامپ) باعث تضعیف جایگاه و اعتبار آمریکا شده است که حفظ آن برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به تهدیدات و سخنان تحریک آمیز ترامپ در قبال کره شمالی گفت: اکنون در شرق آسیا یک مسابقه تسلیحاتی برای دستیابی به سلاح هسته ای داریم. ژاپن که شاهد پرواز موشک های کره شمالی بر فراز این کشور است حالا می داند که نمی تواند به آمریکا تکیه کند.

وی گفت: دیپلماسی، جلوگیری از وقوع جنگ و ایجاد موانع کاری بسیار دشوار است که به سختی پیش می رود و نمی توان در این حوزه افرادی داشت که تصمیمات ناگهانی و لحظه ای بگیرند و در پاسخ به دیگران بگویند دیگر با شما کاری نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز