یادداشت؛

تلاش داخلی برای خارج کردن آمریکا و کشاندن ایران به انزوا/ اروپاهراسی، برجام ستیزی و تخریب سپاه همصدا با ترامپ

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۵:۵۲:۲۲
کد خبر: ۶۲۵۱۱۸
تلاش داخلی برای خارج کردن آمریکا و کشاندن ایران به انزوا/ اروپاهراسی، برجام ستیزی و تخریب سپاه همصدا با ترامپ
خبرگزاری برنا- سید محمد مبین

اول؛ وحدت امروز نیاز مبرم، جدی و حیاتی کشور است، هر کسی که با سخنی، نوشته ای و رفتاری به این وحدت خدشه وارد کند حتما به کشور و ملت خدمت نمی کند، فرقی هم نمی کند اصولگرا باشد یا اصلاح طلب، روزنامه نگار باشد یا فعال سیاسی، حامی دولت باشد یا مخالف دولت!

دوم؛ کسانی که به اسم اصولگرا، دلواپس و هر عنوان دیگری از هر فرصتی برای کوبیدن دولت استفاده می کند، برجام را وجه المصالحه منافع فردی و گروهی خود قرار می دهند و تلاش می کنند با طرح موضوعات نخ نما و خلاف منافع ملی، همصدا با ترامپ از دولت، روحانی و برجام انتقام گیرند، حتما در زمین دشمن بازی می کنند. این عده یا نمی دانند مضرات این رفتارها برای امروز ایران چیست؟ که ناآگاه هستند و یا می دانند که خواسته یا ناخواسته خیانت می کنند.

سوم؛ سپاه پاسداران رکن رکین جمهوری اسلامی است به همین دلیل هم است که ترامپ آن را هدف می گیرد تا شاید با تضعیف سپاه، نظام را تضعیف کند. عده ای در هر حالتی دلشان با سپاه صاف نمی شود، این عده همان هایی هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی دنبال روستای امنی می گشتند تا نکند صدای هواپیماهای بعثی خوابشان را آشفته کند. این بخش چه سپاه را دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند نه تاثیری در امنیت کشور دارند و نه در معادلات سیاسی صاحب جایگاهی هستند، اما یک عده از سر نا آگاهی در این شرایط با ترامپ در موضوع سپاه همصدا شده اند، این عده هم نه تنها خدمت نمی کنند که قطعا این رفتارشان ریختن آب در آسیاب دشمن است.

چهارم؛ در روزهایی که ترامپ تلاش می کند با تهدید و ارعاب، اگر نشد با معامله و باز اگر نشد با التماس حمایت اتحادیه اروپا از ایران را منتفی کند، عده ای در داخل با  سیاست "اروپاهراسی" تلاش دارند در سفرهای پیش رو سیاستمداران اروپایی به تهران و تعمیق روابط ایران با این کشورها اخلال ایجاد کنند، شاید ابتدا لازم باشد این عده موضوع انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را فراموش کنند و به منافع ملی از نگاه ملی توجه کنند نه از نگاه بازنده انتخابات! فخر جمهوری اسلامی امروز این است که با هدایت رهبری و درایت دولت، آمریکا، اسرائیل و آل سعود را به انزوای جهانی کشانده، حالا این چه تلاشی است که عده ای به کار می گیرند تا امریکا را به عرصه جهانی برگردانند و ایران را منزوی کنند؟

پنجم؛ موقعیت شناسی، سوار نشدن بر موج و داشتن درک درست از شرایط، اقتضای کنش سیاسی است، اینکه هر موضوعی بهانه ای باشد برای له کردن همدیگر، نه کنشگری سیاسی است و نه هر عنوان دیگری که عده ای به کار می گیرند.

نظر شما