سفیر عراق در ایران:

سه میلیون زائر به عراق می‌روند/ یک میلیون ویزا در روز صادر خواهد شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۹:۵۲:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۲۲۶
سه میلیون زائر به عراق می‌روند/ یک میلیون ویزا در روز صادر خواهد شد
سفیر عراق در ایران گفت: ما در ١٢ دفتر کنسولگری موقت و ٤ دفتر ثابت که از قبل بوده تلاش می‌کنیم کارها راحت انجام شود، طوری برنامه ریزی کردیم که حتی تا یک میلیون ویزا در روز برای زائرین اربعین صادر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران در گردهمایی دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی (ع) ٩٦ گفت: این جلسه را یک جلسه تاریخی می دانم چون جایگاه مراسم اربعین جهانی است. همانطور که مقام معظم رهبری گفته اند ما سعی داریم از این مراسم یک مراسم جهانی بسازیم و برای این کار باید نکاتی را رعایت کنیم.

وی یادآور شد: منطقه با چالش‌های بزرگ و خطرناکی رو به رو است؛ اجرای درست این مناسبت جواب مناسبی برای تهدیدکنندگان منطقه می تواند باشد.

سفیر عراق در ایران گفت: این مناسبت سبب می شود که دشمنان قبل از تجاوز به منطقه ما صدها بار فکر کنند؛ پس باید به شکلی راهبردی و عمیق به برگزاری آن فکر کنیم.

وی گفت: همه جهانیان می بینند ما با پای پیاده و دست خالی به مراسم اربعین می رویم؛ بنابراین نه دنبال جنگیم و نه شورش.

راجح الموسوی با بیان اینکه"ما افتخار می کنیم میزبان زائران امام حسین(ع) باشیم" گفت: ١٢ دفتر کنسولگری موقت ایجاد کرده‌ایم و این موضوع جایگاه برادران عزیز ایرانی را نزد ما نشان می دهد. از ایران سه میلیون زائر به عراق می آید که نشان دهنده روابط مستحکم ما است.

وی افزود: این تعداد از حضور ایرانیان و زائرین جهانی برای دشمنان پیامی است که به خودش اجازه توهین ندهد. آن ها هیچ کدام از تهدیداتشان را نتوانستند اجرایی کنند و سال به سال به تعداد زائران اضافه شده است؛ همانطور که رهبر معظم گفتند این اتفاق یک معجزه است و حتما یک دست الهی پشت آن قرار دارد.

سفیر عراق در ایران گفت: ما برادران شما در عراق حاضریم خانه هایمان را به روی زائران به ویژه برادرانمان در جمهوری اسلامی باز کنیم. دشمنان سعی کردند از طریق جنگ تحمیلی بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کنند اما الان رابطه ما خیلی خوب است و من همیشه گفته ام این یک حکمت الهی است که ایران و عراق کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: اینکه ایران کنار عراق باشد مسئولیتی است که ما باید مسئولیت‌پذیرش باشیم در عین حال هم تهدیدی برای دشمنان است. برای همین است که دشمن سعی دارند مردم مسلمان را از هم دور کند. برای همین است که تهمت تروریست به ایران می زنند. ما باید ثابت کنیم که باهم متحد هستیم این کار خودش پیروزی بر دشمن است.

وی یادآور شد: ما در ١٢ دفتر کنسولگری موقت و ٤ دفتر ثابت که از قبل بوده، تلاش می کنیم که کارها راحت انجام شود؛ طوری برنامه ریزی کردیم که حتی تا یک میلیون ویزا در روز را هم صادر کنیم. باید از مقدسات‌مان حمایت کنیم.این مراسم یک راهپیمایی مهم با اهداف بلند است.

سفیر عراق در ایران گفت: کشور عراق همه آمادگی و امکانات خود را در اختیار قرار می دهد تا به بهترین نحو این مراسم برگزار شود. امسال بیش تر از پیش تلاش می کنیم و عقیده دارم امسال مراسم اربعین با نظم بیشتری برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال برای زائر ایرانی یک ماه ویزا در نظر گرفته شده است تا راحت زیارت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز