رئیس کل گمرک ایران:

امکان دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات تجارت خارجی فراهم شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۸:۳۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۱۷۲
امکان دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات تجارت خارجی فراهم شد
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: دسترسی لحظه ای به اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت به کمک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور فراهم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «فرود عسگری» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در دومین نشست شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اکنون امکان دسترسی لحظه ای به ریزترین اطلاعات صادرات، واردات و ترانزیت به کمک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور در گمرک فراهم شده است که اطلاعات قابل انتشار این بانک اطلاعاتی بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سایت گمرک ایران قرار داده می شود.

وی گفت: در عصری قرار داریم که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالا است به طوری که این امر کار روابط عمومی‌ها را دشوارتر کرده است. اطلاع از شرح وظایف دستگاه‌ها و انعکاس به موقع اطلاعات از دیگر مواردی که روابط‌عمومی‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

عسگری ادامه داد: گمرک از یک سامانه بسیار قوی برخوردار است که در سال 92 به همت رئیس پیشین گمرک فعالیت خود را آغاز کرد و با وجود سختی کار، امروز سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سخت‌ترین رویه‌ها مثل واردات که از پیچیدگی زیادی برخوردار است و مقررات زیادی دارد، اجرایی شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این سامانه حجم انبوهی از اطلاعات را تولید کردیم و پیشرفت هایی که در رویه‌های واردات، صادرات، ترانزیت و مبارزه با قاچاق به دست آمد، حاصل این سامانه است.

عسگری گفت: از جمله دستاوردهای دیگر این سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در گمرک ایران است که هم اکنون دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای است و ریز اطلاعات را در سامانه داریم. 

رئیس کل گمرک ایران ضمن اشاره به اینکه یکی از بخش‌های درگیر در خصوص شناسایی این سامانه روابط عمومی بود، به اطلاع رسانی به موقع در خصوص کارکردها و قابلیت های این سامانه و شفاف سازی فرآیند انجام کار با این سامانه اشاره کرد.
 

نظر شما