محسن رضایی:

افتخار می کنیم صدام، داعش و ترامپ دشمن ما هستند

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۹:۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۲۶۲۱۱
افتخار می کنیم صدام، داعش و ترامپ دشمن ما هستند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دنیا، ایران را از دشمنانش بشناسد، اظهار کرد: افتخار می کنیم که از ابتدای انقلاب تاکنون افرادی مانند صدام، داعش و ترامپ روبروی ایران بوده اند و امروز نیز فردی در مقابل ما قرار گرفته که تمام دنیا او را تمسخر می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (چهارشنبه- 26 مهر96) در همایش "آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت" که در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، با بیان اینکه امروز دانشمندان، سیاستمداران و کارشناسان همگی در نیازمندی به آینده‌پژوهی تاکید می‌کنند، اظهار کرد:  آینده‌پژوهی یعنی مطالعه تغییرات و تحولات آینده و هر ملتی باید بتواند آینده خود را پیش بینی کند و تصور داشته باشد که چه رویدادهایی در آینده روبروی او قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه حوزه‌های امنیتی و دفاعی نیازمند دانش آینده پژوهی هستند، خاطر نشان کرد: طبیعی است که اگر می خواهیم ملتی باشیم که در رقابت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دست بالا را داشته باشیم نمی توانیم بدون مطالعه آینده به چنین سطحی دست یابیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وضعیت کنونی جامعه بشری نسبت به قبل از تغییرات پیچیده و سریع‌تری برخوردار است و مسائلی نظیر عدم اطمینان، عدم قطعیت، مه‌آلود بودن آینده و مسیرهای پیش رو برای ملت‌ها روز به روز بیشتر می شود. به همین دلیل زمانی که کارشناسان امنیتی و دفاعی می خواهند برای نیروهای مسلح پیش بینی‌هایی انجام دهند و برنامه ریزی کنند، با چنین تغییرات پیچیده ای روبرو و نیازمند دانش کافی در این زمینه هستند.

رضایی تاکید کرد که ممکن است در زمینه علم آینده پژوهی نسبت به کشورهای غربی عقب باشیم، اما در موضوع آینده نگاری حتما جلوتر از آمریکا و اروپا حرکت می کنیم.

وی در ادامه به بیان عوامل موثر در شکل دادن آینده یک جامعه در بخش‌های مختلف پرداخت و فهم را مهمترین عامل در این زمینه عنوان و اظهار کرد: فهم تغییرات ، روندها و رویدادها و اصول و قواعد حاکم در حرکت بشر مهمترین عامل در شکل دادن آینده است. در همین زمینه چنانچه امریکا ادعا دارد که می خواهد به منطقه خاورمیانه نظم دهد باید بداند که بدون فهم اسلام و مسلمانان و رابطه رهبری انقلاب با ملت ایران و ملتهای منطقه این موضوع امکانپذیر نیست. چنانچه فهم قواعد حاکم بر حرکت جامعه وجود نداشته باشد، اگر هم بهترین علوم در اختیار قدرتی باشد، دستیابی به اهداف برای او امکانپذیر نخواهد بود.در این راستا آنچه که آمریکایی ها را روز به روز با شکست‌های سخت تری روبرو خواهد کرد، نداشتن فهم است.

رضایی با بیان اینکه خطر نفهمی از دیوانگی بیشتر است، ادامه داد : ابله بودن یک رئیس‌جمهور از دیوانه بودن او خطرناک تر است.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سابقه 100ساله مواجهه ملت ایران با آمریکا و انگلیس خاطر نشان کرد: غرب همواره در برابر ملت ایران با شکست مواجه بوده است که علت آن نیز دارا بودن مشکل فهم است. تا این فهم ایجاد نشود غرب حتی با داشتن بهترین علوم با بحران‌هایی نظیر بحران مالی سال 2007 میلادی مواجه خواهند شد.

 

نظر شما