رئیس انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری در اصفهان:

رشد علم و فناوری پزشکی در ایران کم نظیر است

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۹:۲۸:۰۵
کد خبر: ۶۲۶۶۷۵
رشد علم و فناوری پزشکی در ایران کم نظیر است
رییس انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در رشته های مختلف علمی و فناوری و به ویژه پزشکی اشاره و این توسعه را بی نظیر قلمداد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ولایتی ریاست انجمن متخصصین بیماری های عفونی و گرمسیری  روز چهارشنبه 26 مهرماه در اصفهان در همایش دو روزه متخصصان بیماری های عفونی و گرمسیری که با حضور اساتید برجسته علمی و پزشکی برگزار گردید، به عنوان ریاست این همایش به تحولات چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در رشته های مختلف علمی و فناوری و به ویژه پزشکی اشاره و این توسعه را بی نظیر قلمداد کرد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در همین خصوص از فعالیت های این مرکز در زمینه سل گزارشی را ارائه و تاکید کرد : در حال حاضر به همت متخصصان و پزشکان این مجموعه و همکاری بخش های مختلف پزشکی در دیگر مراکز علمی شاهد توسعه جدی و فراوان در زمینه های تشخیص و درمان بیماری های عفونی و سل بوده ایم و فعالیت های ارزشمندی در این خصوص به انجام رسیده که نتایج به دست آمده به صورت راهنمای عمل متخصصین بیماریهای عفونی و گرمسیری در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استاد ممتاز علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به تدوین و دستیابی به دستور العمل هایی به منظور پیشگیری و درمان بیماری سل از سوی مرکز تحقیقات سل و بیمار یهای ریوی بیمارستان مسیح دانشوری  اشاره کرد و در ادامه نیز مباحث علمی و تحقیات به دست آمده خود را در زمینه استفاده از واکسن ب س ژ و اثرات آن در پیشگیری از مننژیت و سل اطفال به عنوان حوزه تخصصی و همچنین کنترل وضعیت مقاومت میکروبی در ایران و دستور العمل های تدوین شده ،ارائه نمود.

 اشاره می گردد که دکتر ولایتی به عنوان متخصص بیماری های عفونی مسئولیت و سرپرستی کمیته راهبردی مقاومت میکروبی  کشور را از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد.

این همایش به همت انجمن حمایت از بیماری های عفونی کشور، انجمن بیماری های عفونی دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به مدت دو روز از 26 تا 27 مهرماه برگزار گردیده است و گروه های تخصصی پزشکی موضوعات مرتبط با مقاومت های آنتی بیوتیکی، تشخیص و درمان بیماری سل ، عفونت های قارچی و ...را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده اند.

در این همایش از همکاریهای دکتر محرز دبیر علمی همایش و دکتر بنی فضل دبیر اجرایی، قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز