رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

۷۰ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد خواهد شد/ در جذب گردشگر با مشکل مواجهیم

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۰:۵۰
کد خبر: ۶۲۷۱۴۷
۷۰ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد خواهد شد/ در جذب گردشگر با مشکل مواجهیم
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه داریم در حوزه صنایع دستی ٧٠هزار شغل ایجاد کنیم و این نشان از نقش و تاثیر‌گذاری صنایع دستی در اشتغال کشور دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی اصغر مونسان» رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با اشاره به نقش صنایع دستی و گردشگری در صادرات غیر نفتی گفت: صادرات غیر نفتی نقش بسرایی در توسعه پایدار دارد. بدون شک تنوع بخشی به حوزه صادرات غیر نفتی می تواند به بار تولید و اشتغال کمک کند تا بتوانیم مشکل تورم و اشتغال را برطرف کنیم.

او افزود: صنعت دستی کشور هم بعد اجتماعی دارد هم اقتصادی. در بعد اقتصادی می تواند به توسعه و ایجاد اشتغال کمک کند و در بعد اجتماعی می تواند در راستای تولید اشتغال قدم بردارد.

رییس سازمان گردشگری تصریح کرد: نزدیک به ٤میلیون نفر از طریق صنایع دستی امرار معاش می‌کنند. در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در حوزه صنایع دستی افتاد اما همچنان ظرفیت ما بیش از حال حاضر است.

مونسان افزود: یکی از مزیت های صنایع دستی ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری اندک است به نحوی که با ٣٠میلیون تومان می توان شغل ایجاد کرد. برنامه داریم در حوزه صنایع دستی ٧٠هزار شغل ایجاد کنیم و این نشان از نقش و تاثیر گذاری صنایع دستی در اشتغال کشور دارد.

او افزود: در بخش گردشگری متاسفانه نتوانستیم بهره برداری خوبی داشته باشیم. ارزش صادرات گردشگری ایران تنها ١/٧ درصد است، این رقم بسیار پایین بوده و متناسب با ظرفیت های ایران نیست. کشورهای همسایه علی رغم محدود بودن موقعیت جغرافیایی به خوبی توانستند از این صنعت استفاده کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی در پایان افزود: بخش صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت های زیادی برخوردار است، امیدوارم به جایگاه واقعی خود در این بخش دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز