رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد؛

صادرات ۹۴۵ میلیون دلار کالا از کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۴:۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۲۶۳
صادرات ۹۴۵ میلیون دلار کالا از کرمانشاه
در شش ماهه نخست امسال بیش از 944 میلیون و هفت هزار دلار کالا از استان کرمانشاه به بازارهای خارجی صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «سید نعمت اله حقیقی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این میزان صادرات به وزن دو میلیون و 245 هزار تن از مبادی مرزی استان کرمانشاه به مقصد 34 بازار هدف صادر شده است و به ترتیب گمرکات کرمانشاه با 331 میلیون دلار و پرویزخان با 84 میلیون دلار، بالاترین سهم صادرات را در میان دیگر مبادی مرزی به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه گفت: کاشی و سرامیک، لوازم خانه، ظروف ملامین و سیب‌زمینی عمده اقلام صادراتی بوده‌اند که کشور عراق 95 درصد کل این صادرات را به خود اختصاص داده است و پس از آن افغانستان، ترکیه، امارات از دیگر بازارهای هدف صادراتی استان بوده‌اند.

حقیقی همچنین تصریح کرد: در این مدت از نظر ارزش گذاری صادرات به عراق، رتبه ارزشی در صادرات اظهاری به عراق همچنین رتبه وزنی در صادرات اظهاری به این کشور، ‌رتبه های اول و دوم را گمرک کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان گفت: در این مدت بیش از هفت میلیون و 21 هزار دلار کالا از طریق گمرک کرمانشاه و پرویزخان به استان وارد شده است که کشورهای عراق،‌ ترکیه، آلمان، چین و پاکستان بالاترین سهم صادرات کالا به استان را داشته و آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، برنج، مخزن منبع، پرس هیدرولیک دندانسازی عمده کالاهای وارداتی به استان بوده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز