معاون اول رییس جمهوری:

نباید از رسانه ترسید/ دولت از بیکار شدن شاغلین مطبوعاتی دلخور است/ رسانه ها در مبارزه با فساد نباید لکنت زبان داشته باشند

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۱۰:۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۳۰۰۱۳
نباید از رسانه ترسید/ دولت از بیکار شدن شاغلین مطبوعاتی دلخور است/ رسانه ها در مبارزه با فساد نباید لکنت زبان داشته باشند
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت از بیکار شدن شاغلین مطبوعاتی دلخور است و باید در این باره چاره اندیشی کرد.

‎به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت و گو بوده و فرصتی است که ظرفیت ها و نقش های مطبوعات کشور به مردم و مسوولین توضیح داده شود.

‎جهانگیری افزود: این نمایشگاه خاصیت ویژه ای دارد. اینجا محل گفت و گو است و این گفت و گو ها ظرفیت ها را افزایش می دهد.

جهانگیری درباره غیبت رییس جمهوری گفت: هر سال رییس جمهوری در این برنامه حضور داشته اند اما متاسفانه به دلیل کثرت کار نتوانستند در این برنامه شرکت کنند و از من خواستند تا شرکت کنم. مراتب سپاس دولت را از یکایک اصحاب رسانه که تلاش می کنند، فضا را برای توسعه فراهم کنند، اعلام می کنم. من از دولت، دولتمردان و مردم عزیز دعوت می کنم در این میدان گفت و گو قرار بگیرند. ما همه وظیفه داریم تا جایگاه و نقش رسانه و مطبوعات را بشناسیم.

‎او تصریح کرد: گاهی ممکن است ما رفتار رسانه ای را نپسندیم اما نباید از رسانه ترسید و از آن دوری کرد، حتی اگر زبان نقدش تند باشد.

‎معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: رسانه محل نقد صحیح است. مطبوعات محل ترویج اخلاق هستند نه ترویج بی اخلاقی. رسانه میدان دوستی است نه محل دشمنی. رسانه محل همگرایی و همبستگی ملی است. دولت وجود رسانه های مستقل، حساس، سریع و شجاع را هم به سود جامعه می‌داند هم به سود دولت. نقد رسانه ها بزرگترین سرمایه کشور است. هنر مطبوعات این است که به موقع زنگ را به صدا در بیاورند تا مسیر اشتباه اصلاح شود. رسانه ها باید مرجعیت سیاسی اجتماعی در جامعه داشته باشند و دیده و خریده شوند. اصحاب رسانه نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند. سه قوه باید در این باره تلاش کنند و روزنامه نگار شجاع نیاز امروز کشور است.

جهانگیری افزود: سازمان نظام رسانه ای در دولت تصویب خواهد شد. این موضوع به صورت لایحه بوده و از روز چهارشنبه به جلسه رسمی دولت امده است و از وزیر فرهنگ می خواهم تا از اصحاب رسانه نظرسنجی کند.

او افزود: دولت از بیکار شدن شاغلین مطبوعاتی دلخور است و باید در این باره چاره اندیشی کرد. دوام و استمرار مطبوعات به عنوان علامت مهمی از توسعه کشور است و توسعه نیافتگی مطبوعات ضربات جدی به کشور وارد خواهد کرد.

جهانگیری درباره انتظارات دولت از مطبوعات گفت: کشور ما در شرایط ویژه ای قرار دارد و با فرصت‌ها و تهدید های زیادی روبه رو هستیم. مطبوعات نهاد واسط جامعه و حکومت هستند. انتظار ما از رسانه ها این است که دولت را در خلق فرصت ها و عبور از بحران ها یاری کنند. دولت دستاوردهای زیادی داشته و باید از این دستاورد ها بری افزیش امید در جامعه استفاده کرد. از همه جریان های سیاسی می خواهیم در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای حال مطالبات مردم به تفاهم برسند.

‎جهانگیری در پایان افزود: ما برای مقابله با فساد نیازمندیم اصحاب رسانه به میدان بیایند. رسانه ها در مبارزه بافساد نباید لکنت زبان داشته باشند. همچنین از اصحاب رسانه می خواهیم برای استفاده از ظرفیت های جوانان و زنان این کشور دولت را یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز