نماینده مردم تهران در مجلس:

اردکانیان محصور به جغرافیا نیست

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۴:۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۳۰۶۲۴
اردکانیان محصور به جغرافیا نیست
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نیرو شخصیت ملی محسوب می شود و محصور به جغرافیا نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالرضا هاشم زایی» نماینده مردم تهران در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: با توجه به اینکه از آقای اردکانیان شناخت دارم در این زمینه احساس تکلیف کردم و از رئیس جمهور به دلیل اینکه وزیری را معرفی کردند که بتوان از آن حمایت کرد قدردانی می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو افزود: نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی یک سری از کارهای گذشته را زیرسوال بردند و بنده در این رابطه باید به همین دلیل مخالفت های علمی به اردکانیان رأی داد چرا که او شخصیت ملی محسوب می شود و محصور به جغرافیا نیست و در 37 سال گذشته شخصیت های ملی برای پذیرش مسئولیت ها کم بوده به همین دلیل با چالش هایی روبه رو بوده ایم.

هاشم زایی افزود: اردکانیان، ملی تصمیم می گیرد و از ایشان می خواهم با گفت وگو زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم کند چرا که وزیر پیشنهادی یک شخصیت علمی محسوب می شود.

وی گفت: وزارت نیرو در دو بخش آب و برق مسئولیت دارد و موضوع آب به دلیل چالش های کشوری و منطقه ای بیشتر ملموس است، همانطور که نسل های اول و دوم انقلاب به یاد دارند اکثر چاه ها با حمایت ما مسئولین حفر شد و برخی از مسئولان به صورت غیرعلمی اظهار کردند تا می توانید چاه حفر کنید.

هاشم زایی ادامه داد: به یاد دارم می گفتند که منابع آب زیرزمینی لایزال است و تا می توانید برداشت کنید و بنده 3 سال معاون سیاسی امنیتی استان خراسان بودم و با بیشترین مشکل ها روبه رو بودم چرا که زمانی می خواستیم پروانه حفر یک چاه را کنترل کنیم، عده ای از مسئولان و حتی ما نمایندگان مجلس و ائمه جمعه از موضوع استفاده از چاه های کشاورزی حمایت می کردیم و باعث شد کشور از لحاظ منابع آبی به این روز بیفتد اما در حال حاضر اردکانیان وزیر پیشنهادی یک شخصیت علمی هستند و می توانند مسئله را حل کنند.

وی افزود: در وزارت نیرو بیشترین نیروی انسانی متخصص حضور دارد و آقای اردکانیان نیز سابقه حدود 35 ساله کار در وزارت نیرو را دارد و بدنه وزارتخانه با ایشان موافق هستند و اگر بدنه یک وزارتخانه ای با وزیر موافق نباشد اصطلاحا با سریش نیز نمی توان وزیر را به آن وزارتخانه چسباند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به علت برداشت بی رویه آب وضعیت کنونی حاصل شده و وزیر نیرو به تنهایی چه می تواند بکند بنابراین باید نظام و مجلس به رفع این مشکل کمک کنند تا ان شاءالله وزیر بتواند مسئله کم آبی را حل کند.

هاشم زایی با اشاره به سابقه کاری اش در وزارت نیرو گفت: بنده در مجلس دوم عضو کمیسیون انرژی بودم و در جریان مسائل این وزارتخانه هستم، در حال حاضر راندمان نیروگاه های قدیمی کم شده و اگر دو درصد از راندمان اصلاح شود به مانند این است که 10 نیروگاه احداث شده و خوشبختانه اصلاح راندمان نیروگاه ها در برنامه اردکانیان است.

وی افزود: باید از انرژی آفتابی استفاده بهینه شود و در استانی مانند سیستان و بلوچستان به بهره گیری از انرژی بادی توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اردکانیان از خانواده وزارت نیرو است، گفت: وزیر پیشنهادی نیرو با شهید عباس پور تجربه همکاری دارد و همچنین در تاسیس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری نقش داشته و امیدوارم با رأی بالای 250 نفر بتواند وزیر نیرو شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز