در صحن علنی صورت گرفت:

کواکبیان: هیئت رئیسه از شأن مجلس در موضوع سپنتا نیکنام دفاع کند/ لاریجانی: در حال پیگیری هستیم

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۶:۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۳۰۶۹۷
کواکبیان: هیئت رئیسه از شأن مجلس در موضوع سپنتا نیکنام دفاع کند/ لاریجانی: در حال پیگیری هستیم
رئیس مجلس در پاسخ به نماینده مردم تهران که خواستار پیگیری موضوع سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد شده بود، توضیح داد: در حال پیگیری هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: امروز جلسه جالبی داشتیم چراکه اصولگرایان جای خود را به اصلاح طلبان داده و از وزیر علوم نیز خوب حمایت کردند که دلیل این ماجرا می‌تواند مقبولیت آقای روحانی در میان اصولگرایان یا احتمالا اصلاح طلب شدن اصولگرایان باشد، در هر صورت از رای‌آوری دو وزیر پیشنهادی خوشحال هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات رئیس مجلس درباره ماجرای سپنتا نیکنام و اینکه دکتر لاریجانی توضیحات خوبی درباره این ماجرا داده است، افزود: اصل 71 قانون اساسی به صراحت می‌گوید؛ مجلس می‌تواند در عموم مسائل قانون‌گذاری کند و ماده 24 بند 11 قانون اساسی می‌گوید؛ رئیس و هیات رئیسه مجلس باید شأن مجلس را رعایت کنند.

وی ادامه داد: 3 ماه است که به یک هم وطن زرتشتی اجازه نمی‌دهند پا به شورای شهر بگذارد لذا از رئیس مجلس خواهش دارم این موضوع را با دوستان شورای نگهبان از کانال مجلس حل کند، اگرچه مجلس تصویب می‌کند و مجمع تشخیص مصلحت می‎رود اما ادامه این وضع مجلس را از حیز انتفاع می‌اندازد.

لاریجانی: در حال پیگیری موضوع سپنتا نیکنام هستیم

همچنین لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: شورای نگهبان مرجعی است که باید درخصوص تمامی قوانین مجلس نظر دهد هرچند ما این موضوع را قبول داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص استناد به اصل 4 در این رابطه، گفت: در این اصل نیز آمده که شورای نگهبان باید نظر دهد اما بحث سر این است که اولا اگر از طریقش انجام و ثانیا حیطه و حوزه آن مشخص شود بنابراین این بحث علمی است و باید جایگاهش روشن و سپس حل شود البته در حال پیگیری آن بوده و امیدواریم به نتیجه برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز