وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برپایی نمایشگاه‌های صادراتی در احیای اقتصاد نقش مهمی دارد

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۱:۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۸۵۷
برپایی نمایشگاه‌های صادراتی در احیای اقتصاد نقش مهمی دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برپایی نمایشگاه صادراتی در احیای اقتصاد کشور مهم است، گفت: دولت دوازدهم بر نوسازی صنعتی برای صادرات گرا کردن صنعت کشور تاکید دارد.

به گزارش خبر خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری» در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در شهر آفتاب تهران با اشاره به نقش مهم و موثر برپایی نمایشگاه های صادراتی در احیای اقتصاد کشور عنوان کرد: هم اکنون در سراسر کشور 20 نقطه مرکزی و بزرگ نمایشگاهی در حوزه علم و صنعت وجود دارد که مراکزی مهم در جهت عرضه تولیدات صنعتی و پژوهش های علمی به شمار می رود.

وی گفت: هر ساله بیش از 320 واقعه نمایشگاهی در کشور برگزار می شود. در مقابل نیز تولیدات علمی و صنعتی کشور سالانه در 60 نقطه جهان به نمایش گذاشته می شود که در بسیاری از اکسپوهای مهم دنیا حضور فعال دارند و توانمندی های ایران جوان را به عرضه می گذارند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از گذشته های دور تبادل علم، تولیدات صنعتی و خدماتی مورد نظر همگان بوده است، تصریح کرد: امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و تبادل اطلاعات در فضای مجازی می توان بدون پیمودن مسافت های طولانی به حجمی عظیم از اطلاعات مورد نیاز در کمترین زمان دست یافت که این موضوع در افزایش تبادلات صنعتی و بازرگانی می تواند نقش موثری داشته باشد.
 
شریعتمداری ادامه داد: در کنار راه های مختلف، تبادل اطلاعات و تجربیات برقراری ارتباط به صورت مستقیم و مذاکره های چهره به چهره می تواند مفیدتر و موثرتر واقع شود و امروزه یکی از سیاست های کلی و مهمی که ایران در پیش گرفته ایجاد چنین فضاهایی است.
 
وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران حامی تولیدات صادرات محور است و در این راستا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تسهیلات به همراه شرایط ویژه و مناسب حمایت می کند.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه وضعیت منفی صادرات کشور ایران به سمت مثبت شدن در حال تغییر است گفت: امیدواریم با ایجاد بستری برای حضور فعال تولیدکنندگان صادرات محور در نمایشگاه های صادراتی شاهد روابط تجاری و صنعتی بهتری در سطح جهان باشیم.
 
وی در پایان با اشاره به مهمترین ضعف صنعت ایران گفت: متاسفانه بسیاری از صنایع کشور ایران به نوسازی نیاز دارند تا با توجه به نیاز روز و بازارهای جهانی نیاز به نوسازی دارند بتوانند در سطوح بالای بازارهای بین المللی قرار گیرند و امروز با حضور تجار کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی شاهد افزایش روابط تجاری و صادرات محصولات ایرانی با کیفیت خواهیم بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز