مدیرعامل قرض الحسنه مهر ایران خبر داد:

ارائه ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مردم در سال جاری

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۶:۱۷
کد خبر: ۶۳۲۰۱۲
ارائه ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه  به مردم در سال جاری
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در بازدید از غرفه خبرگزاری برنا از ارائه 500 هزار فقره تسهیلات خرد به مردم در سال جاری خبر داد.

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا گفت:  بانک قرض الحسنه مهر ایران در هفت ماه امسال، چهل و پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب پانصد هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه  و با میانگین 8 تا 10 ملیون تومان در اختیار مردم قرار داده  است.

وی در ادامه  با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی  در مورد خدمات بانک  قرض الحسنه مهر ایران گفت:  بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه بانکداری خرد فعالیت می کند. لذا معرفی خدمات آن  در رسانه های عمومی کمک بزرگی به اقشار محروم جامعه خواهد کرد.

اکبری در ادامه با بیان اینکه « این بانک هیچ فعالیت اقتصادی ندارد و هزینه های خود را تنها از محل دریافت کارمزد چهار درصدی از مشتریان دریافت می کند» گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به شدت از رشدهزینه های اداری و شعبه داری اجتناب کرده است . ما  در حال حاضر 545 شعبه در سراسر کشور داریم ولی هیچ برنامه ای برای افزایش تعداد شعب ندارد.در این راستا با سرمایه گذاری و برنامه ریزی  خوبی  که در بانکداری الکترونیکی انجام شده، در حال حاضر  افتتاح حساب و ارائه تسهیلات در این بانک به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه مشتریان به شعب وجود ندارد.

 مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی برنا در مورد  روش های جذب منابع در این بانک در بازار رقابتی امروز گفت: جذب منابع بانک مهر ایران در هفت ماهه امسال 42 درصد رشد داشته است و البته  بانک 42 درصد رشد مصارف داشته است. یعنی از همه منابع جذب شده  به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان استفاده شده است.

جذب منابع در بانک قرض الحسنه مهر ایران   با سه روش انجامی  شود.  مدل اول  توسط مردم و از طریق افتتاح حساب های جاری و پس انداز انجام می شود . مدل دوم  متعلق به شرکت ها، نهادها، موسسات اقتصادی و خصوصی است. مدل  سوم  «وجوه اداره  شده » است.

 وی در ادامه در خصوص شیوه های ارئه تسهیلات در این بانک  گفت: در مدل اول سپرده گذاران پس از افتتاح حساب جاری بر اساس گردش حساب جاری خود رتبه  بندی می  شوند و بر اساس رتبه ای که کسب نموده اند از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده می کنند.همچنین در این مدل صاحبان سپرده های پس انداز هم براساس نظام رتبه بندی و امتیازی که کسب می کنند، از تسهیلات قرض الحسنه  برخوردار می شوند. در مدل دوم دو شیوه برای اعطای تسهیلات به پرسنل شرکت ها و موسساتی که حساب  های حقوقی خود را به بانک منتقل کرده اند، پیش بینی شده است.  در روش اول پرسنل و کارکنان این موسسات با دریافت معرفی نامه از شرکت خود می توانند از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده کنند.  روش دوم  «تشکیل صندوق»  با استفاده از آورده ثابت این موسسات و مبلغی که بانک تامین می کند، است.اداره این صندوق البته توسط خود این شرکت ها انجام می شود و بانک تنها در تامین بخشی از مبلغ وام تا سقف 20 میلیون تومان مشارکت دارد. در مدل سوم موسوم به « وجوه اداره شده» تامین منابع تسهیلات با استفاده از وجوه خیرینی  انجام می شود، که علاقمند به ارائه تسهیلات به افراد نیازمند هستند اما توانایی وصول مطالباتشان را ندارند.در این روش بانک ضمن دریافت کارمزد از افرادی که خیرین سپرده گذار به منظور دریافت تسهیلات، معرفی می کنند، وظیفه اداره این وجوه و وصل مطالبات را بر عهده می گیرد.

 وی در ادامه گفت: بانک قرض الحسنه ایرانیان در حال حاضر چند طرح برای ارائه تسهیلات  قرض الحسنه  برای شهروندان  طراحی و اجرایی کرده است.  طرح «پیوند مهر ایران» به منظور استفاده جوان  در هنگام ازدواج و با برنامه ریزی خانواده های آنها از چند سال قبل طراحی شده است. همچنین  طرح های «انگیزش مهر» و «تداوم مهر» در  راستای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان  در حال اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز