معاون مهندسی، پژوهش وفناوری وزارت نفت:

امیدواریم تا پایان سال ۱۰ قرارداد نفتی جدید امضا شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۱۴:۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۳۲۳۲۶
امیدواریم تا پایان سال ۱۰ قرارداد نفتی جدید امضا شود
معاون مهندسی، پژوهش ووفناوری وزارت نفت گفت: امیدواریم بعد از قرارداد توتال تا پایان سال ده قرارداد دیگر با شرکت های ایرانی و خارجی به امضا برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «حبیب الله بیطرف» معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت در خوزستان  گفت:خانواده صنعت نفت تنها محدود به بخش های دولتی نیست، کلیه صنعتگران، پیمانکاران پژوهشگران در بخش خصوصی جزو خانواده نفت هستند.نمایشگاه این چنین فرصت دیدار و آشنایی با فعالیت  عزیزان و  مشاهده پیشرفت های آنها در یک سال اخیر است و برقراری تعاملات در این نمایشگاه ها بسیار نتیجه بخش است. استان خوزستان دارای ظرفیت های گسترده ای در تولید و ساخت تجهیزات نفت و گاز است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بعد از قرارداد توتال تاپایان سال ده قرارداد دیگر بین شرکت های ایرانی و خارجی  E&p امضا برسد.همچنین  اجرای بسته 5 میلیارد دلاریEPCF در مناطق نفت خیز جنوب، با حضور پیمانکاران ایرانی و خارجی در دستور کار وزارت نفت است.

معاون مهندسی وزلرت نفت در ادامه با اشاره به اهمیت نوسازی این صنعت گفت: برای بازسازی و نوسازی تاسیسات رو سطحی برنامه ای توسط آقای زنگنه در اوایل شهریور ابلاغ شده است. از ابتدای سال 98 امیدواریم امکان عقد قرارداد برای نوسازی صنایع آغاز شود . نکته مهم اینکه  هم  قراردادهای IPC و هم پروژه های نوسازی صنایع فرصت مناسبی را برای حضور شرکت های ایرانی در پروژه های صنعت نفت و گاز آماده خواهند کرد

وی در ادامه در خصوص نحوه اخذ گواهینامه محصولات از وزارت نفت توسط تولیدکنندگان تجهیزات نفتی گفت: سازوکار صدور گواهینامه محصولات و خدمات صنعت نفت با همکاری سازمان استاندارد، انجمن نفت ایران تدوین شده استپروژه  طراحی مدل طراحی مدل کسب و کار، کدینگ کالا و سامانه الکترونیکی کالا از پروژه های مهم صنعت نفت است که در حال اجراست

بیطرف در ادامه ضمن تاکید بر لزوم انتقال دانش وفناوری به شرکت های ایرانی گفت: وزارت نفت از فرصت قراردادها به منظور پیوست فناوری و الزام مشارکت قرار داد به انتقال فناوری به شرکت های  اکتشاف و توسعه ایرانی استفاده خواهد کرد. کلیه خرید  های تجهیزات باید به صورت قانونی و در قالب مناقصات باشد که شرکت های تامین کننده ایرانی هم در آن حضور خواهند شد. البته با رعایت الزامات قانونی و اخذ گوهینامه های تضمین کننده کیفیت.

معاون فناوری وزیر نفت در خصوص برنامه ها و پروژه های در حال اجرای وزارت نفت در حوزه پژوهش گفت: برای نه میدان اصلی و بیست مخزن مراکز ازدیاد برداشت ایجاد شده است. ایجاد این مراکز در دانشگاه های معتبر سیاست قطعی وزارت نفت است. همچنین انستیتو های تخصصی پایین دستی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور ایجاد خواهد شد. چهار انستیتو طرف قرارداد صنایع پتروشیمی و 5 انستیتو طرف قرارداد پالایش و پخش هستندوزارت نفت در چهارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و برنامه های مهندس زنگنه به سمت رشد فناوری و بکارگیری تخصص نیروی جوان کشور در حال حرکت است.

نظر شما