معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

لایحه امنیت اجتماعی زنان به زودی نهایی و به مجلس ارائه خواهد شد/ لایحه خروج زنان تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود/ خبرگزاری برنا در جریان گفت‌و‌گوی ملی خانواده با ما همراهی کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۲ - ۰۵:۵۴:۰۴
کد خبر: ۶۳۲۳۷۱
لایحه امنیت اجتماعی زنان به زودی نهایی و به مجلس ارائه خواهد شد/ لایحه خروج زنان تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود/ خبرگزاری برنا در جریان گفت‌و‌گوی ملی خانواده با ما همراهی کند
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه امنیت اجتماعی زنان در جلسه تخصصی و با هماهنگی قوه قضاییه از روز چهارشنبه در حال بررسی است.

«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری برنا گفت: لایحه امنیت اجتماعی زنان در جلسه تخصصی و با هماهنگی قوه قضاییه از  روز چهارشنبه در حال بررسی است و تا سه روز ادامه پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: این جلسات با حضور آقای دکتر خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه آغاز شده و تاکنون بسیار خوب پیش رفته است. بسیار مباحث ارزنده‌ای در ارتباط با تدون لایحه تامین امنیت زنان تنظیم کرده ایم و امیدواریم این امر منجر به کاهش خشونت در جامعه و خانواده شود. این لایحه به زودی به مجلس تقدیم خواهد شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه «در ارتباط با بحث تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی هم در حال بررسی هستیم» تصریح کرد: به هر حال  در این لایحه باید با هماهنگی لازم به جمع بندی برسیم.

او  در ارتباط با مسئله خروج زنان در موارد خاص بدون اذن همسر افزود:‌ تا امروز پیشنهاداتی داشتیم و با کمیته‌ای که در مجلس برای این موضوع تشکیل شده بود، جلساتی را برگزار کرده‌ایم. با مجلس و فراکسیون زنان هماهنگ هستیم و سعی داریم با قوه‌قضاییه هم در این موضوع همراهی کنیم. امیدواریم این لوایح تا دوماه آینده تکمیل شود.

ابتکار در خاتمه با اشاره به خبرگزاری برنا گفت: این خبرگزاری  بسیار همکاری خوبی با ما داشته است. در دولت یازدهم در حوزه محیط زیست کارهای بسیار ارزنده‌ای از این خبرگزاری دیدیم و امروز انتظار داریم در حوزه زنان و خانواده هم همکاری خوبی با شما داشته باشیم. در حال حاضر جریانی را با عنوان گفت و گوی ملی خانواده دنبال می‌کنیم و امیدواریم برنا به طور خاص در این جریان ما را همراهی کند.

نظر شما