دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی:

پیگر گزارش دستگاه‌ها درباره پیوست احکام وزرا هستیم/ منشور حقوق شهروندی باید از پایه تدریس شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۲ - ۰۶:۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۳۲۳۷۸
پیگر گزارش دستگاه‌ها درباره پیوست احکام وزرا هستیم/ منشور حقوق شهروندی باید از پایه تدریس شود
دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی باید از پایه در کتب درسی پایه گذاری و با زبان قابل فهم انجام شود.

«شهیندخت مولاوردی» دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری برنا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری پیرامون چگونگی اجرایی منشور حقوق شهروندی گفت: در آستانه سالگرد رونمایی منشور حقوق شهروندی که ۲۹ آذر است، قرار داریم و حدود یک سال از آن می ‌گذرد. در این مدت جابجایی دولت را داشتیم و حوزه مدیریتی این مجموعه دستخوش تغییر شد و تا حدودی رویکردها تغییر پیدا کرد.

او ادامه داد: در این مدت اهم برنامه های این حوزه را پیگیری کردیم و برنامه های جدیدی را در چارچوب اجرایی منشور در دستور کار خود قرار دادیم؛ ضمن اینکه ابلاغیه رییس جمهوری را پیگیری کردیم. در حال حاضر پیگیر گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص پیوست احکام وزرا هستیم. برای اولین بار در احکام وزرا یک پیوست وجود دارد که اولویت عمومی و اختصاصی را مشخص می‌کند. در اولویت عمومی یک بحث حقوق شهروندی بوده که بین همه وزرا مشترک است که در آن‌جا اشاره شده که گزارش دوره ای ارایه شود.

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه «در مفاد منشور تعیین شده به صورت سالیانه گزارش ملی که شامل گزارش وضعیت و عملکرد می‌شود، اعلام شود» تصریح کرد:  شاخص‌هایی که باید در این جریان تعیین می‌شده در حال نهایی شدن است. اگر کار دارای شاخص‌ه نباشد ارزیابی نمی‌توان انجام داد.

ملاوردی ادامه داد: برای ما مهم است که یک برنامه ملی اقدام داشته باشیم که بر اساس آن تقسیم کار صورت گیرد. این یک برنامه چهار ساله که ما پیش نویس آن را آغاز کردیم و امیدواریم تا زمان سالگرد منشور رونمایی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا همکاری با مجلس برای ارایه لایحه‌ای پیرامون منشور حقوق شهروندی  لازم است، گفت:‌ می توانیم کل منشور را در قالب یک لایحه به مجلس بدهیم. مجلس خط مشی دولت است.

 او با اشاره به اینکه سال گذشته قرار بود، منشور حقوق شهروندی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود، گفت: بررسی های این مسئله در زمان خانم امین زاده انجام شد. در محتوای منشور هم این مسئله پیش‌بینی شده است که وزرات‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت باید تدابیر لازم را برای انتقال آموزهای حقوق شهروندی به دانش آموزان و دانشجویان را داشته باشند.

ملاوردی در خاتمه گفت: این مسئله باید از پایه در کتب درسی پایه گذاری و با زبان قابل فهم انجام شود. تیم لازم برای این کار تشکیل شده اما تدوین آن هنور آغاز نشده است. بسیار به آموزش های سنین پایه اعتقاد داریم و در این راه، صدا و سیما و رسانه‌ها باید همراه ما باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز