سناتور دموکرات آمریکایی:

ترامپ مجوز حمله پیشگیرانه به کره‌شمالی را ندارد

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۶:۴۵:۱۰
کد خبر: ۶۳۳۰۶۹
سناتور دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: دونالد ترامپ اختیار این که دست به حمله هسته‌ای پیشگیرانه علیه کره شمالی بزند را ندارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ به گزارش روزنامه اکسپرس، سناتور بن کاردین اظهار داشت، کنگره اختیار توسل به زور را نداده است و بنا بر این رئیس جمهور آمریکا اختیار این که دست به استفاده پیشگیرانه از قوای نظامی (علیه کره شمالی) را بزند ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر رئیس جمهور فرمانده کل قوا است و وقتی دستور دهد مشخصا ارتش از این دستور پیروی خواهد کرد. اما چیزی که ما می‌گوییم این است که (در ارتباط با کره شمالی) تحت هیچ شرایطی نباید ما از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنیم و نباید چشم به یک حمله پیش‌گیرانه داشته باشیم. کاری که ما باید به دنبالش باشیم تقویت دیپلماسی است.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که اخیرا یک مطالعه فاش کرد که اکثر آمریکایی‌ها عقیده دارند دونالد ترامپ حقیقتا متمایل به استفاده از نیروی نظامی علیه حکومت کره شمالی است.

۸۸ درصد پاسخ گویان جمهوری خواه و ۸۳ درصد پاسخگویان دموکرات گفتند که به اعتقاد آنها ترامپ متمایل به حمله نظامی علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

ترامپ از روز جمعه تور سفرهایش به پنج کشور آسیایی را با تمرکز بر مساله کره شمالی آغاز کرده است.

او در این سفر به ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین خواهد رفت و گمانه زنی‌هایی در خصوص احتمال بازدید او از منطقه حائل غیرنظامی شده میان دو کره به هنگام سفرش به کره جنوبی مطرح شده اما هنوز این مساله قطعی نیست.

منبع:ایسنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز