در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

نظر یک عضو مجلس خبرگان رهبری درباره «سپنتا نیکنام»

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۸:۵۹:۱۷
کد خبر: ۶۳۳۲۱۹
نظر یک عضو مجلس خبرگان رهبری درباره «سپنتا نیکنام»
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دولت و حکومت اسلامی حضور اقلیتی را در کشور قبول کرده است باید نماینده آن ها هم حضور داشته باشند.

«آیت الله هاشم بطحائی گلپایگانی» نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون موضوع «سپنتا نیکنام» عضو زردشتی شورای شهر یزد گفت: شهروند اقلیت در دولت اسلامی یک اهلیت از اهل ذمه به معنی داشتن کتاب آسمانی است.

او ادامه داد: شهروند ذمه در سرزمین اسلامی با دولت اسلامی قرار همزیستی اسلامی و حق شهروندی دارند و این فرد با محارب ستیزه‌گر بسیار متفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تذکر شد: در اینجا باید به سخن قرآن کریم اشاره کنم که می‌فرماید «لن یجعل الله للکافرین على المؤمنین سبیلا» به این معنی که غیر مسلمان در ملت اسلامی حق حکومت، فرمان فرمایی، حق استیلا و مدیریت ندارد.

او با اشاره بر این که «باید به اقلیت ها توجه شود» تصریح کرد: اقلیتی که با مسالمت و شهروندی پذیرفته شده است بدون تردید حق انتخاب دارد و البته باید در حدود همان درصد که در جامعه هستند  از آن‌ها نماینده حضور داشته باشد. این هم از نظر عقلانی و قانون اسلامی پذیرفته شده است.

آیت الله بطحائی گلپایگانی در خاتمه گفت: اگر دولت و حکومت اسلامی حضور اقلیتی را در کشور قبول کرده است باید نماینده آن ها هم حضور داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز