عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش:

لایحه احیای سازمان ملی جوانان از اقبال زیادی برخوردار است

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۸:۲۲:۰۹
کد خبر: ۶۳۳۷۵۳
لایحه احیای سازمان ملی جوانان از اقبال زیادی برخوردار است
عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش گفت: من فکر می کنم بین سه وزارت‌خانه‌ای که برای تفکیک از سوی مجلس به دولت معرفی شده است، وزارت ورزش و جوانان از اقبال بیشتری برخوردار باشد.

«علی اصغر یوسف‌نژاد» عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا پیرامون لایحه‌ احیای سازمان ملی جوانان گفت: احیای سازمان ملی جوانان و تفکیک وزارت ورزش و جوانان یک بند از لایحه دولت برای انجام تفکیک در سه وزارت‌خانه است. من فکر می‌کنم استقبال نمایندگان از تفکیک وزارت ورزش و جوانان و سازمان ملی جوانان زیاد باشد. 

او ادامه داد: متاسفانه از زمانی که وزارت ورزش با سازمان ملی جوانان ادغام شد از ظرفیت جوانان غافل شدیم و آن‌طور که شایسته بود به این حوزه توجهی نشد و نقش و وظیفه اصلی نسبت به سازمان جوانان انجام نشده است. 

یوسف‌نژاد با اشاره بر اینکه "سازمان ملی جوانان در این مدت بسیار مظلوم واقع شده است" تصریح کرد:  مجلس ظرفیت نظارتی بسیار زیادی دارد و با تفکیک این وزارت خانه تسلط مجلس بر جوانان کم نخواهد شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش ادامه داد: ما در آیین‌نامه داخلی مجلس در ماده 236 و 49 ظرفیت‌های لازم برای نظارت مجلس بر سازمان‌ها را در نظر گرفته ایم و صرف وجود یک وزیر پاسخگو این نظارت عملی نمی‌شود. 

یوسف‌نژاد در خاتمه گفت: من فکر می کنم بین سه وزارت‌خانه‌ای که برای تفکیک از سوی مجلس به دولت معرفی شده است، وزارت ورزش و جوانان از اقبال بیشتری برخوردار باشد و تاکنون که نظر عمومی نمایندگان نسبت به این موضوع مساعد بوده است و باید در صحن بررسی کنیم.

نظر شما