عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

اجرای موفق بودجه غیر متمرکز نیازمند داشتن سند آمایش است

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۹:۵۰:۴۱
کد خبر: ۶۳۴۶۱۷
اجرای موفق بودجه غیر متمرکز  نیازمند داشتن سند آمایش است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اجرای بودجه غیر متمرکز نیازمند داشتن سند آمایش است.مجلس هم پیگیر این موضوع است . اما تنظیم و ارائه سند آمایش وظیفه دولت است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی کاظمی باباحیدری، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا گفت: اجرای بودجه عملکردی توسط دولت شدنی خواهد بود اگر دولت  و بقیه بخش های حاکمیتی اراده اجرای آن را داشته باشند.  عملکردی شدن بودجه به این صورت است که  به دستگاه ها در پایان هر سال بگوییم  که شما چقدر کار کردید و اول سال  بعد  بر مبنای تحقق برنامه  در سال گذشته بودجه دریافت می کنید.

وی در ادامه افزود : باید به سمت بودجه عملکردی حرکت کنیم.  یک سری از دستگاه ها هستند که  نقش سرمایه بر باید به آنها نگاه کنیم و ممکن است برای ما درآمدی نداشته باشند لذا فکر می کنم اگر می خواهیم مسایل حل شود باید به سمت بودجه ریزی  عملکردی حرکت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص  نقش آفرینی استان ها در  نظام بودجه ریزی جدید گفت: باید به استان ها بها داده شود الان چند استان هستند که شاخص بیکاری در آنها مثل هم است. یکی از استان ها چهارمحال و بختیاری است که  در بیکاری اول هستند. اگربودجه را استانی ببینیم، حتما برای آن  خط ویژه ای تعریف می کنیم که این استان ها  از  معضل بی کاری نجات پیدا کنند.

 باباحیدری در خصوص وضعیت استانی شدن بودجه  در شرایط فقدان سند آمایش سرزمین گفت: اجرای بودجه غیر متمرکز  نیازمند داشتن سند آمایش است.مجلس هم پیگیر این موضوع است . اما تنظیم و ارائه سند آمایش وظیفه دولت است . البته بحث هایی مطرح شده که بیاییم سند آمایش استانی و ملی داشته باشیم ولی فکر می کنم آمایش استانی نیست باید سند را کشوری دید وقتی کشوری دیده می شود حتما در آن  بحث استان ها دیده خواهند شد. اگر به سمت عملیاتی  شدن بودجه استانی برویم یکی از راه هایش این است که مزیت های نسبی هر استان را تعیین کنیم  مثلا در استان چهارمحال و بختیاری مزیت نسبی با صنعت گردشگری است و در یک استان دیگر به معدن.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز