راشاتودی خبر داد؛

بانک مرکزی هند به جنگ بیت کویین رفت

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۳:۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۳۴۷۲۸
بانک مرکزی هند به جنگ بیت کویین رفت
رزرو بانک هند اعلام کرد: برای پرداخت ها و تسویه حساب ها هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی برنا به نقل از راشاتودی، رزرو بانک هند اعلام کرد، این کشور پذیرا ارزهای رمزنگار مانند بیت کوین نیست و در بیانیه بانک مرکزی هند آمده است: موضع فعلی ما در مورد بیت کوین اینگونه است که برای پرداخت ها و تسویه حساب ها از آن استفاده نخواهیم کرد؛ اگرچه فناوری که بر مبنای ارزهای رمزنگار است به پایان نخواهد رسید.

این اظهارت بانک مرکزی هند زمانی به میان آمد که قیمت بیت کوین بعداز رسیدن به اوج خود یعنی بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ دلار با کاهش ۴۰۰ دلاری روبرو شد. همچنین بیانیه رزرو بانک هند به گمانه زنی بر سر مشروعیت ارزهای دیجیتال در هند پایان داد. در حال حاضر بلاک چین، فناوری که ارزهای دیجیتالی بر پایه آن هستند مورد علاقه رگولاتور هند نیست.

در اوایل سال جاری میلادی رزرو بانک هند اعلام کرده بود به دنبال ارزهای رمزنگار بی پشتوانه (که به فرمان و اعتبار دولت در جریان گذاشته می شود) است؛ اما با بیت کوین یا هر ارز مجازی مخالف است.

بر پایه این گزارش، رزرو بانک هند به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی مجوز انجام بکارگیری بیت کوین یا هر گونه ارز رمزنگار را نداده است و علت آن به مسایل مرتبط با پولشویی و فساد مالی بر می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز