در دیدار سفیر عراق در تهران با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مطرح شد؛

لزوم حفظ تدابیر امنیتی تا زمان بازگشت زائران به ایران/ دوشنبه آینده صدور روادید به عراق آغاز خواهد شد

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۸:۳۱:۳۵
کد خبر: ۶۳۴۸۹۹
لزوم حفظ تدابیر امنیتی تا زمان بازگشت زائران به ایران/ دوشنبه آینده صدور روادید به عراق آغاز خواهد شد
در دیدار سفیر عراق در تهران با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) آخرین وضعیت حضور زائران ایرانی در عراق بررسی و تاکید شد که امنیت زائران تا پایان بازگشت آنها به خاک ایران مورد توجه جدی دولت عراق باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مجید آقابابایی» دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دولت عراق برای صدور روادید زائران ایرانی گفت: باید بابت این تلاش‌ها از دولت عراق تشکر کنیم. امیدواریم این همکاری ها در طول سال مستمر ادامه یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: با همکاری دولت ایران و عراق، دلار بابت صدور روادید حذف و پول ملی دو کشور جایگزین آن شد که این موضوع ساماندهی سفر اربعین را برای دو کشور تسهیل کرد. ما خواهان این هستیم که حذف دلار در تمام سال ادامه داشته و مختص ایام اربعین نباشد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین با تشکر از دولت عراق برای صدور روادید انفرادی  تاکید کرد: اگر روادید الکترونیکی از سال آینده صادر شود، بسیاری از مشکلات صدور روادید برطرف خواهد شد.

آقابابایی درادامه با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی برای ایران و عراق دارای منافع است تصریح کرد: امیدواریم با برطرف شدن ملاحظات دولت عراق، این مرز بازگشایی شود.

 مدیرکل امور مرزی وزارت کشور همچنین از طرف عراقی خواست تدابیر امنیتی در داخل خاک عراق تا زمان بازگشت همه زوار ایرانی با قدرت ادامه داشته باشد.

در ادامه راجح الموسوی سفیر عراق در تهران با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین(ع) را وظیفه خود می دانیم، گفت: موفقیت در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین جز با همکاری دو کشور به دست نمی‌آمد. مدیریت دولت ایران نقش بسیار مهمی در موفقیت این مراسم داشت.

وی با اشاره به اینکه برای صدور روادید الکترونیکی همه تلاش خود را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: تقاضای ایران برای حذف دلار در تمان طول سال را به بغداد اعلام می‌کنم. امیدوارم همانگونه که دلار در ایام اربعین حذف شد، در طول سال نیز حذف شده و پول ملی دو کشور جایگزین آن شود.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه صدور روادید از امروز به پایان رسید، گفت:‌ از روز دوشنبه هفته بعد آماده صدور روادید عراق برای زوار ایرانی هستیم.

در این دیدار، مشکلات صدور روادید برای زائران پاکستانی نیز مورد بحث قرار گرفته و بر عزم دولت ایران و عراق برای حل مشکل این زائران نیز تاکید شد.  همچنین تاکید شد که برای برگزاری مراسم اربعین سال آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی و همکاری دو کشور ایران و عراق آغاز و مشکلات امسال نیز برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز