رئیس جمهوری ترکیه:

"اسلام میانه‌رو" ایده‌ای غربی برای تضعیف اسلام است

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۸:۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۳۵۳۲۰
اسلام میانه‌رو ایده‌ای غربی برای تضعیف اسلام است
رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اصلاحات انجام شده در عربستان، طرح "اسلام مدرن میانه‌رو" را اقدامی از سوی غرب دانسته و آن را تضعیف کننده دین اسلام دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، ماه گذشته میلادی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با دستوراتی که داد "اسلام میانه‌رو" را در عربستان که مهد دین اسلام ترویج داد و نشان داد به دنبال پیاده کردن آن است. این کشور پادشاهی حوزه خلیج فارس در حال حاضر نسخه وهابی یا سلفی را از اسلام دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در شورای مشورتی زنان سازمان همکاری اسلامی که روز جمعه صورت گرفت، گفت: اسلام میانه‌رو تفسیری از اسلام است که توسط غرب ارائه شده است. اسلام میانه‌رو طرحی غربی است. مساله اسلام میانه‌رو مربوط به غرب است. هیچ اسلام میانه رویی وجود ندارد. هدف غرب از استفاده از این واژه تضعیف اسلام است.

رئیس جمهوری ترکیه با پاسخ به مساله‌ای در مورد اسلام میانه‌رو گفت: شخصی این مفهوم را چندین سال قبل در نشست‌های پارلمان اروپا مطرح کرده است. آنها می‌گویند ما باید به اسلام میانه‌رو بازگردیم اما آنها به زنان حق رانندگی نمی‌دهند. آیا این چیزی است که در اسلام وجود دارد. به نظرم آنها باید این حق را به زنان بدهند زمانی که به اسلام میانه رو باز می‌گردند.

رجب طیب اردوغان همچنین یک سری از اقدامات تایید شده از جانب اتحادیه اروپا را در مورد ممنوعیت روبنده که در سال‌های اخیر ارائه شده است، به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را تبعیض علیه زنان مسلمان دانسته و ادامه داد: روسری چیزی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت تدریجی منع شد. آنها حالا تلاش می‌کنند تا این پوشش برای زنان مسلمان را از میان ببرند تا زنان مسلمان را از زندگی اجتماعی دور کنند. ممنوعیت چنین پوششی برای زنان مسلمان در کشورهایشان همانند یک ویروس در حال گسترش است.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: آنهایی که به ما درس حقوق بشر می‌دهند، خودشان قوانین پایه حقوق بشری را در کشورهایشان رعایت نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز