یک کارشناس مسائل منطقه:

روابط ایران و عراق با جابجایی نخست‌وزیر این کشور دچار مشکل نمی‌شود/ هر دو کشور به ارتباط با یکدیگر نیاز دارند

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۰:۵۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۰۱۹۷
روابط ایران و عراق با جابجایی نخست‌وزیر این کشور دچار مشکل نمی‌شود/ هر دو کشور به ارتباط با یکدیگر نیاز دارند
یک کارشناس مسائل منطقه می‌گوید: روابط ایران و عراق با جابجایی نخست‌وزیر این کشور کمتر دچار مشکل می‌شود، به این دلیل که هر دو کشور اهداف استراتژیکی دارند که هر کسی سر کار بیاید، این اهداف را دنبال خواهد کرد، چه در ایران و چه در عراق.

«محمد اخباری»، کارشناس مسائل منطقه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره روابط ایران و عراق پس از روی کار آمدن مصطفی الکاظمی گفت: الکاظمی یک فرد باتجربه و دارای دیدگاه خوبی است که می‌تواند، هم برای کشورهای منطقه و هم ایران مفید واقع شود. اخباری مبنی بر تاثیر الکاظمی بر تیره شدن روابط با ایران شیطنت و شایعه رسانه‌ای است. 

اخباری درباره اهمیت روابط ایران و عراق توضیح داد: عراق برای ما از نظر سیاسی، امنیتی،  اقتصادی و مذهبی یک کشور استراتژیک و دارای ارزش بالایی است. باید تلاش کنیم که ارتباط‌مان به هیچ عنوان دارای خلل و آسیب از سوی دشمنان و کسانی‌که به برقراری این ارتباط علاقه ندارند، نشود. نباید به اخبار و شایعات پرداخته شود.

این کارشناس منطقه اظهار کرد: روابط ایران و عراق با جابجایی نخست‌وزیر این کشور کمتر دچار مشکل می‌شود، به این دلیل که هر دو کشور اهداف استراتژیکی دارند که هر کسی سر کار بیاید این اهداف را دنبال خواهد کرد، چه در ایران و چه در عراق.

اخباری افزود: این اتفاقی نیست که با آمدن و رفتن کسی خدشه‌دار شود چراکه هر دو کشور به ارتباط با یکدیگر نیاز دارند. حتی در وضعیت کرونایی هم باز مرزهای ما باز است و ارتباطات پابرجاست؛ این نشان‌دهنده علاقه‌ استراتژیک هر دو کشور برای مسائل اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.

او درباره تاثیر الکاظمی بر سیاست داخلی عراق، عنوان کرد: الکاظمی هم با توجه به کابینه مناسبی که تا حدودی تنظیم کرده احتمالا مشکلات اقتصادی، خدماتی و فسادها کم خواهد شد و خواهد توانست به مشکلات، داخلی بپردازد.

نظر شما