حمله بزرگ بایدن به پایگاه ترامپ

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۴:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۰۴۲۶
حمله بزرگ بایدن به پایگاه ترامپ
یک سایت خبری آمریکایی از مذاکرات محرمانه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با شماری از جمهوریخواهان برای حمایت از او خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سایت «دیلی بیست» یکشنبه‌شب در گزارشی نوشت که چندی پیش بایدن در یک نشست آنلاین در اینستاگرام اظهارات مبهمی درباره صحبت‌هایش با "بسیاری از جمهوریخواهان" از جمله برخی از همکاران پیشینش مطرح کرد که وعده حمایت از او در صورت پیروزی در انتخابات درون‌حزبی داده بودند.

بایدن پا را فراتر گذاشت و گفت که شماری از بزرگان حزب جمهوریخواه هستند که هم‌اکنون گروهی تحت عنوان «جمهوریخواهان برای بایدن» را تشکیل داده‌اند.

دیلی بیست نوشت که در گفت وگو با چندین جمهوریخواه مشهور مخالف دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا مشخص شد که این جریان نوظهور هنوز تعریف مشخصی ندارد اما ممکن است در نهایت شکل‌های مختلفی به خود بگیرد.

اما به گفته منابع آگاه، مذاکرات مقدماتی درباره تبادل پیام‌ها، همکاری و رهبری این جریان در حال گسترش است و صحبت‌ها پیرامون آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

این تارنمای همچنین افزود که نام افرادی همچون «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا، «چارلی سایکس» تحلیلگر سیاسی در ایالت ویسکانسین، «بیل کریستول» چهره رسانه‌ای محافظه‌کار، «مایکل استیل» رییس پیشین کمیته ملی جمهوریخواه، «استیو اشمیت» کارشناس کهنه‌کار تبلیغات انتخاباتی و «دیوید جولی» عضو جمهوریخواه کنگره از ایالت فلوریدا در مصاحبه‌های مختلف به عنوان افرادی که احتمالا با بایدن همکاری می‌کنند، آورده شده است.

یک سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن بدون توضیح درباره اظهارات او پیرامون «جنبش جمهوریخواهان برای بایدن» گفت که این نامزد حزب دموکرات قصد دارد از همه طیف‌های سیاسی جلب حمایت کند و در این راستا با جمهوریخواهانی که از ادامه ریاست جمهوری ترامپ نگران هستند نیز کمک خواهد گرفت.

بایدن در رقابت‌های درون‌حزبی تلاش چندانی برای جلب حمایت جهوریخواهان نکرد، فقط در یک مورد از احتمال انتخاب یک جمهوریخواه به عنوان معاون خود گفت، اما پس از آنکه به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها مطرح شد، از این گفته عقب‌نشینی کرد.

اما با تداوم تبلیغات انتخابات بایدن، او اخیرا در یک کمپین انتخاباتی آنلاین گفت که انتخاب چندین جمهوریخواه برای پست‌های کابینه خود را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که نزدیک به ۶ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مانده، نظرسنجی‌های جدید حاکی از پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ است و احتمال بیشتر پیروزی معاون باراک اوباما رییس جمهوری پیشین این کشور است.

نظرسنجی جدید ایپسوس-رویترز نشان می‌دهد بایدن از ترامپ پیشی گرفته و آرای او ۴۵ در برابر ۳۹ درصد است.  بایدن اکنون در ایالت‌های مهم و کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیشتاز است. این ایالت‌ها در سال ۲۰۱۶ بیشترین حمایت را از جمهوری خواهان و ترامپ داشته‌اند.  
اما نکته مهم این نظرسنجی‌ها، فاصله بیشتر بایدن از ترامپ در مقایسه با موقعیت «هیلاری کلینتون» نسبت به او در نظرسنجی‌های مشابه در سال ۲۰۱۶ در آستانه انتخابات است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز