لندن با اقدامات تل‌آویو در کرانه باختری مخالفت کرد

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۹:۵۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۰۹۰۱
لندن با اقدامات تل‌آویو در کرانه باختری مخالفت کرد
معاون وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تصریح کرد که این کشور از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی حمایت نمی‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جیمز کلورلی» با ایران سخنانی در مجلس عوام تصریح کرد: «موضع ما همواره این بوده که از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حمایت نمی‌کنیم ... چرا که این اقدام راه حل تشکیل دو دولت را دشوارتر می‌کند. 

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده به انضمام خاک خود درآورد. 

اتحادیه اروپا این اقدام را نقض جدی حقوق بین‌الملل دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز می‌گوید این خطر وجود دارد که با این اقدام هر امیدی به رسیدن به صلحی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه حاکمیت رژیم اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نخواهند شناخت. وی افزود: «اتحادیه اروپا بر موضع خود باقی است که این اراضی در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند و ما روی این موضع می‌مانیم». 

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

پیشتر "پیتر استاتو" سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت: در صورت ادامه اسرائیل برای الحاق غیرقانونی کرانه باختری، اتحادیه اروپا دست به اقدام می زند. 

وی در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا گفت: الحاق (کرانه باختری) مطابق با قوانین بین المللی نیست. اگر این اقدام جلوتر برود، اتحادیه اروپا براساس آن اقدام خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز