گزارش های میدانی نشان می دهد؛

شوک به بازار خودرو / آغاز سُقوط قیمت‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۳:۵۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۱۴۵۲
شوک به بازار خودرو / آغاز سُقوط قیمت‌ها
برکناری وزیر صمت و برخی تصمیمات اصلاحی در زمینه نحوه پیش فروش خودرو از سوی دو شرکت اصلی خودروساز و همچنین تشدید اقدامات نظارتی بر نحوه معامله در حاشیه بازار موجب وارد شدن شوک مثبت به بازار پرتلاط خودرو شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گزارش میدانی از مراکز خرید و فروش خودرو در حوالی میدان امام حسین (ع) و خیابان شهید بهشتی در تهران حاکی است در حالی که قیمتها در سیر نزولی قرار گرفته، خریداران به امید کاهش بیشتر قیمتها از بازار خارج شده اند.

به نظر می رسد برکناری وزیر صمت و برخی تصمیمات اصلاحی در زمینه نحوه پیش فروش خودرو از سوی دو شرکت اصلی خودروساز و همچنین تشدید اقدامات نظارتی بر نحوه معامله در حاشیه بازار موجب وارد شدن شوک مثبت به بازار پرتلاطم خودرو شده است.

عرضه خودرو از سوی دلالان که طی روزهای گذشته بر فقدان وجود خودروی آماده فروش،اصرار داشتند، نشان می دهد که چشم انداز قیمت در بازار خودرو از نگاه سوداگران همچنان نزولی است.

علاوه بر بازارهای خرید و فروش مستقیم خودرو، آگهی های منتشره در سایتهای فروش نیز از شکل گیری روند متفاوت نسبت به روزهای گذسته خبر می دهد.

امروز آگهی های متعددی در سایتهای فروش خودرو به چشم می خورد که مربوط به خودروهای صفر کیلومتری است که در سالهای ۹۷ و ۹۸ تولید شده است.

روز سه شنبه ️قیمت هر دستگاه پراید صفر کیلومتر در بازار به ۶۸ میلیون و پانصد هزارتومان رسید و تیبا معمولی نیز با قیمتهای بین ۷۳ تا ۷۵ میلیون تومان عرضه شد.

همچنین در آگهی های منتشر شده در سایتهای عرضه خودرو، قیمت تیبا هاچ بک بین ۸۱ تا ۸۳ میلیون تومان برای فروش به مشتریان پیشنهاد می شد. قیمت پژو 405 مدل جی ال ایکس در بازار امروزبه ۱۰۸ تا ۱۱۲ میلیون تومان رسید وپژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز به قیمت، ۱۱۵ میلیون تومان عرضه شد.

کاهش قیمت خودروهای صفر کیلومتر داخلی بر ایجاد سیر نزولی در بازار خودروهای دست دوم داخلی و خارجی نیز اثرگذار بوده به گونه ای که ظرف روز جاری قیمت این گروه از خودروها نیز بین ۱۰ تا ۱۷ درصد کاهش داشته است

اگرچه شوک مثبت وارد شده به بازار تاثیرات اولیه مثبتی داشته است لیکن تداوم این وضعیت نیازمند پیگیری دقیق سیاستهای اتخاذ شده در بخش تولید،فروش و نظارت بر قیمتها در بازار و ایفای نقش فعال از سوی وزارت صمت برای مدیریت شرایط ناپایدارفعلی است.

منبع: نورنیوز

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز