نماینده منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم:

مرکز پژوهش‌های مجلس برای نمایندگان کارگاه آموزشی برگزار کرده است/ نمایندگان ادوار باید آموزش دیده شوند/ تجمیع قوانین یکی از ضروریات مجلس یازدهم است‌

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۱:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۱۷۶۲
مرکز پژوهش‌های مجلس برای نمایندگان کارگاه آموزشی برگزار کرده است/ نمایندگان ادوار باید آموزش دیده شوند/ تجمیع قوانین یکی از ضروریات مجلس یازدهم است‌
نماینده منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم می‌گوید: اگر بخواهیم تحولی در مجلس یازدهم شاهد باشیم بررسی مشکلات حوزه ساختار مجلس باید مدنظر باشد و رفع شود.

«محمدصالح جوکار»، نماینده منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره لزوم آموزش نمایندگان جوان و کم‌تجربه در مجلس یازدهم گفت: حضور جوانان در مجلس یازدهم فرصت مغتنمی است و با توجه به توانمندی‌های آنها می‌توان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد. تا جایی که من می‌دانم نمایندگان خوب با تخصص و مدارک تحصیلی خوبی وارد مجلس شده‌اند، تجربیات خوبی هم در حوزه تخصصی خود دارند.

او بر لزوم آشنایی همه نمایندگان با ساز و کار مجلس تاکید و اظهار کرد: همه نمایندگان باید با محیط قانونگذاری، نظارتی و سازوکارهایی که قانون‌گذار برای پیشبرد رسالت مجلس وضع کرده است، آشنا شوند. تا جایی‌که من اطلاع دارم مجلس کارگاه آموزشی در این حوزه برگزار کرده و دو هفته پیش مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌ها را به نمایندگان آموزش داده است. 

جوکار افزود: آنچه به عنوان آشنایی با مبانی قانونگذاری و سازوکارهای مجلس است، انجام شده مابقی آن در حین انجام رسالت نمایندگی صورت می‌پذیرد. برای همه نمایندگان حتی نمایندگان ادوار لازم است، آموزش‌ها تدارک دیده شود چرا که بسیاری از آئین‌نامه‌ها تغییر کرده است. اگر بخواهیم تحولی در مجلس یازدهم شاهد باشیم بررسی مشکلات حوزه ساختار مجلس باید مدنظر باشد و رفع شود.

او در خصوص لزوم تقویت بخش نظارتی مجلس توضیح داد: در کشور و در حوزه تقنین قوانین زیادی داریم. بخشی از قوانین اجرا نمی‌شود، بخشی هم موازی با دیگر قوانین است. تجمیع قوانین یکی از ضروریات مجلس یازدهم است‌. اصلاح و تجمیع قوانین از نکات حائز اهمیتی است که باید انجام شود. همچنین بخشی از کار مجلس نظارت است، قانونگذاری به تنهایی برای اداره جامعه کفایت نمی‌کند بلکه نظارت بر اجرای قوانین، شرط اساسی و مهمی است که باید توسط مجلس صورت گیرد.

نماینده منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم در خصوص تعامل با دولت بیان کرد: در فرصت یکساله‌ای که مجلس با دولت فعلی کار خواهد کرد، یقینا باید در راستای حل مشکلات اساسی جامعه و دغدغه‌های مردم باشد. جنبه تقابلی به هیچ عنوان در دستور کار نیست ولی مجلس آینده، باید از ابزارهای نظارتی خود برای پیشبرد امور جاری کشور استفاده کند.

این نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: مجلس دهم در بخش نظارتی خوب عمل نکرد و عملکرد او در برخی موارد ابتر ماند و کامل نشد. حق مجلس است که به طور جد نظارت بر اجرای قوانین داشته باشد و دولت باید تمکین کند. این مسئله بر بستر قانون است، اگر قانون در کشور اجرا شود هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

نظر شما