دبیر کل وزارت امور پیشمرگه منطقه کردستان عراق خبر داد؛

تغییر استراتژی داعش در مرز کردستان

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۳:۳۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۱۹۵۰
تغییر استراتژی داعش در مرز کردستان
دبیر کل وزارت امور پیشمرگه منطقه کردستان عراق با تاکید بر افزایش تحرکات داعش در مناطق مجاور منطقه کردستان گفت که این گروه تروریستی استراتژی خود را تغییر داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، «جبار یاور» دبیر کل وزارت امور پیشمرگه منطقه کردستان عراق در سخنانی گفت که تحرکات داعش در مناطق مجاوز منطقه کردستان از جلولا شهرستان خانقین گرفته تا کرکوک، روزنامه افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: داعش طی چهار ماه اول سال 2020، 85 عملیات تروریستی در مناطق مجاور منطقه کردستان عراق انجام داده است که در پی آن 70 نفر کشته و 161 نفر زخمی و 41 نفر نیز ربوده شدند.

جبار یاور افزود: داعش راهبرد تهاجمی خود را تغییر داده است و هسته‌های پنهان این گروه تروریستی غالبا در حومه مناطقی حضور دارند که به مدت سه سال بر این مناطق در استان‌های نینوی، صلاح الدین و برخی از مناطق کرکوک، الانبار و دیالی سیطره داشتند.

وی تاکید کرد که داعش در این مناطق طرفدار دارد و برای به کارگیری مردم و عضویت آنها، در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند و تفکیر تروریستی خود را به آنها آموزش می‌دهد.

دبیر کل وزارت امور پیشمرگه منطقه کردستان عراق گفت، از بین اهدافی که داعش اکنون سعی دارد به آن برسد، کاهش اعتماد عراقی‌ها به دولت و نیروهای مسلح عراق است.

نظر شما