اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز قدس در سراسر جهان

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۲۰:۲۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۳۰۰۸
اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز قدس در سراسر جهان
اقشار مختلف ضد رژیم صهیونیستی در سراسر جهان با ارسال پیامی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، حمایت خود را از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرده‌ و بر لزوم مقاومت در برابر تجاوزگری‌های رژیم اشغال‌گری قدس تاکید کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روز جهانی قدس امسال برای بسیاری از طرفداران فلسطین در سراسر جهان سالی متفاوت است.

هر ساله هزاران تن از مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، گروه‌های حقوق بشری، نهادهای ضد صهیونیستی اروپا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راستای تجدید میثاق با نهضت حضرت امام خمینی (ره) در خیابان‌های مرکزی شهر سرازیر شده و با دست داشتن شعار نوشته‌ها و اهتزاز پرچم فلسطین مقابل دیدگان عابران، شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

اما شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) و ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش این بیماری، تظاهرات امسال در بیشتر کشورها را با مشکل مواجه کرده است. 

از این رو مسلمانان انگلیس به رهبری کمیسیون حقوق بشر اسلامی دست به ابتکار خلاقانه‌ای زده است. 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی به عنوان برگزار کننده مراسم روز جهانی قدس لندن پویش جدیدی را به راه انداخته و از مخالفان رژیم صهیونیستی خواسته است تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرچم این کشور را در هر نقطه جهان در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان به اهتزاز درآورده و تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهند. 

این سازمان اسلامی همچنین هشتگی را تحت عنوان «پرچم را به اهتزاز درآور» تعریف کرده و از افراد خواسته تا با مشارکت در این پویش، این عبارت را در شبکه های اجتماعی ترند کنند. 

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس می‌گوید که این پویش نه تنها در انگلیس بلکه در سایر کشورهایی که خواهان اجرای عدالت برای فلسطین هستند به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. 

به گفته او تاکنون بیش از ۱۰۰ سازمان، ارگان و نهاد اسلامی از کشورهای مختلف نظیر موزامبیک تا هند و آمریکا، زلادنو، فنلاند و آفریقای جنوبی، مالزی و اندونزی حمایت خود را از این پویش اعلام کرده‌اند.

در همین پیوند، گروهی از مسلمانان آلمان به نشان دوستی با ملت فلسطین تصویری را در فضای مجازی نشر داده‌اند که در آن پرچم دو کشور در شمایل قلبی که روی زمین نقاشی شده، نمایان شده است. 

همچنین تعدادی از مسلمانان نیجریه و طرفداران شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور، لباس‌های به رنگ پرچم فلسطین را برتن کرده و تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. 

«میک نپیر» رئیس کارزار اسکاتلندی همبستگی با مردم فلسطین با اشاره به ضرورت حمایت از پویش «پرچم را به اهتزاز درآور» می‌گوید: اراذل صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ میلادی جمعیت کثیری از فلسطینیان را آواره کرده‌اند. اما سرانجام روزی فرا خواهد رسید که فلسطین پیروز می‌شود و تا آن زمان می‌توانیم با اعلام همبستگی و حمایت خود، از رنج آنها کم کنیم.

همچنین حوریه بتلجا فعال مدنی ساکن پاریس فرانسه با انتشار پیامی در فیس‌بوک حمایت از فلسطینیان، تاریخ و مقاومت آنها را نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه افتخاری برای جامعه بشری دانست.

وی با اشاره به فشارهای لابی صهیونیسم برای سکوت جنبش‌های مخالف در سراسر جهان بر لزوم ایستادگی دربرابر جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس تصریح و تاکید کرد که مبارزه برای فلسطین مبارزه برای آزادی تمام مسلمانان است. این فعال مدنی افزود: اگر می‌خواهیم نشان دهیم که از تهدید صهیونیسم مرعوب نشده‌ایم باید در ده روز پایان ماه رمضان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و از روز جهانی قدس حمایت کنیم. 

در دانمارک، رئیس مسجد امام علی نیز با اشاره به تلاش‌های گسترده رژیم صهیونیستی برای وادار کردن مسلمانان به سکوت در برابر جنایت‌های تل‌آویو بر لزوم مقاومت و نمایش همبستگی مسلمانان در فضای مجازی تاکید کرد. 

شیخ محمد خانی در پیام ویدیویی تصریح کرد که نه به عنوان مسلمان، بلکه در کسوت یک انسان نباید در برابر زورگویی تسلیم شد. او زورگویی را زندانی کردن صدها کودک، بمباران هزاران غیر نظامی و اشغال‌گری سرزمین‌های فلسطینی توصیف کرد و پرسید چطور می توان چنین رژیمی را دمکراسی نامید.

خانی با اشاره به برنامه‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تصریح کرد: امسال مقاومت بیش از سال‌های گذشته اهمیت دارد و حتما باید پرچم فلسطین را برای اعلام همبستگی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان به اهتزاز درآوریم. 

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده، به انضمام خاک خود در آورد.   

اتحادیه اروپا این اقدام را نقض جدی حقوق بین‌الملل دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌ است.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

سازمان ملل متحد نیز می‌گوید؛ این خطر وجود دارد که با این اقدام، هر امیدی برای رسیدن به صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز