چهره اصولگرای نزدیک به قالیباف:

برگزاری جلساتی با عنوان نه به قالیباف دهن کجی به رأی مردم است/ پایداری در سازوکار فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب حضور پیدا نکرد

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۹:۲۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۳۱۳۲
برگزاری جلساتی با عنوان نه به قالیباف دهن کجی به رأی مردم است/ پایداری در سازوکار فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب حضور پیدا نکرد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه جریان پایداری بخواهد یک جریانی را راه بیاندازد که صرفا به عنوان نه به قالیباف باشد و با هر کسی در هر سطح توانایی بخواهند تلاش کنند که به دنبال ریاست مجلس باشند به نظر می‌رسد که این اتفاق یک جور، دهن کجی به رأی مردمی است که همین چند ماه پیش رأی دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که حزب پایداری و مدیران احمدی‌نژاد که به مجلس یازدهم راه یافتند در قالب جلساتی تحت عنوان وفاق به دنبال تعیین رئیس و هیات رئیسه مجلس یازدهم هستند. متولیان این جلسه مدعی شدند از قالیباف برای شرکت در این جلسات دعوت کردند اما او نپذیرفته است. در پاسخ به این ادعا بسیاری از چهره‌های نزدیک به قالیباف ضمن وحدت‌شکن خواندن این قبیل جلسات، می‌گویند از او برای حضور در این جلسات دعوت نشده است.

 «محمدصالح مفتاح»، چهره اصولگرای نزدیک به قالیباف، در این رابطه با ماهیت این جلسات و متولیان آن خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب تشکیل شده است و طی فرآیندی موضوعات، اولویت‌ها و همچنین مسائل مربوط به ریاست و هیات رئیسه را پیگیری می‌کند که نتیجه این ساز و کار در صحن دیده خواهد شد. در واقع بیش از 200 نماینده در این ساز و کار حضور دارند و موضوعات را پیگیری می‌کنند. البته از جبهه پایداری برای حضور در این سازوکار دعوت شده بوده اما حضور پیدا نکردند اما این که چرا پایداری شرکت نکرده به خودشان مربوط است.

او با تاکید بر حضور حداکثری نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: اینکه پایداری‌ها ادعا کردند جلسه ما جلسه وفاق است، اشتباه است. همچنین توضیحات نادران موضوع را روشن می‌کند که جلسه با مدیریت محصولی برگزار شده است. قاعدتا بسیاری از نیروهای انقلاب مدیریت محصولی بر فرآیند سیاسی که نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند، نمی‌پذیرند. این مسئله باعث شده است که در مجلس فاصله‌ای میان جریان انقلابی و حزب پایداری شکل بگیرد.

مفتاح ادامه داد: همچنین قالیباف در فرآیندی که با مدیریت محصولی باشد، شرکت نخواهد کرد که محصولی بیاید برای مجلس تعیین تکلیف و ساز و کار تعیین کند. این حق نمایندگان مردم است که به این موضوع بپردازند. از طرفی دیگر رأی مردم در انتخابات نشان می‌دهد که نگاه آنها به مسئله مجلس چگونه است و همین انتخابات، نشان دهنده اقبال مردمی است. اینکه جریان پایداری بخواهد یک جریانی را راه بیاندازد که صرفا به عنوان نه به قالیباف باشد و با هر کسی در هر سطح توانایی بخواهند تلاش کنند که به دنبال ریاست مجلس باشند به نظر می‌رسد که این اتفاق یک جور، دهن کجی به رأی مردمی است که همین چند ماه پیش رأی دادند.

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه آقاتهرانی از قبل اعلام کرده بود در ائتلاف نیروهای انقلابی شرکت نمی‌کند اما بر چه اساسی برای عضویت در آن رأی آورده است؟خاطرنشان کرد: جریان انقلابی همیشه به دنبال جذب حداکثری و ایجاد وحدت بوده و به همین خاطر نسبت به جریان پایداری هم با حسن ظن، برخورد کرده است و آنها را دعوت کرده و پیشنهاد داده که آقاتهرانی بیاید و در این شورا شرکت کند اما خودش نپذیرفت. این دفعه اولی نیست که این اتفاق می افتد جریان پایداری پیش از این هم این شیوه را پیگیری کرده است و در حال حاضر هم وضع جریان پایداری نسبت به جریان فراکسیون مشخص است. 230 نفر از نمایندگان در فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب شرکت کردند، اینکه پایداری بیاید به موازات آن جلسه محدودی را با حضور حداکثر 10نفر تشکیل بدهد و بگوید ما داریم فرآیند وحدت را پیگیری می‌کنیم، به نظر می‌رسد که بازی با واژگان بوده که بسیار دور از واقعیت است.

مفتاح در پاسخ به این پرسش که با توجه به سر باز زدن آقاتهرانی از عضویت در فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب همچنان او عضو این فراکسیون می‌شود؟ اظهار کرد: قاعدتا اگر او نباشد افراد دیگری که در همان انتخابات رأی آوردند، جایگزین می‌شوند و مسائل مجلس را پیگیری خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در خصوص مدیریت مجلس یازدهم توسط افرادی که نماینده نیستند، یادآور شد: یکی از انتقادات همین است. افرادی دارند این فرآیندها را مدیریت می‌کنند که خودشان در مجلس حضور ندارند و نماینده مردم نیستند. لذا این یک لابی سیاسی است که از هم اکنون شروع کردند کما اینکه محصولی از جناح پایداری، این موضوع را مدیریت می‌کند.

مفتاح در پایان خاطرنشان کرد: افراد سیاسی حق اظهارنظر دارند و می‌توانند نظرات‌شان را مطرح کنند اما اینکه سعی کنند با لابی‌های بیرون از مجلس نمایندگان را به جان هم بیاندازند و اختلاف ایجاد کنند، پذیرفته نیست. در نهایت حق نمایندگان است که دور هم بنشینند و با در نظر گرفتن منافع مردم تصمیم بگیرند. بنابراین ورود افراد خارج از مجلس در این فرآیند به صلاح نیست به خصوص اگر کسانی باشند که هدفشان ایجاد فاصله، انشقاق و اختلاف باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز